شرکت‌های دانش‌بنیان باعث تولید و اشتغال‌آفرینی می‌شوند

امیر مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اظهار داشت: نام گذاری‌های سالیانه مقام معظم رهبری همواره یکی از راهبردهای مؤثر در سمت و سوی دادن به سیاست‌های کلی سازمان‌ها و ارکان نظام است.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های بسیار مهم برای رشد اقتصاد دانش بنیان در نیروهای مسلح است، خاطر نشان کرد: با توجه به عقبه و ظرفیت‌های علمی و دانشی نیروی هوایی و نقشی که باید در تولید امنیت پایدار ایجاد کند و مأموریتی که باید با توجه به حوزه تهدیدات اجرا کند، ضروری است که همواره بر لبه فناوری و دانش حرکت کند. بخشی از این نیاز از طریق دانشگاه‌ها و متخصصین امر در بخش‌های مختلف نیرو در حوزه ظرفیت‌های داخلی و بخش مهمی هم از طریق صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان که امروز بحمدالله کاملاً جایگاه خود را در بحث تولید به‌ویژه در بحث تولید محصولات دفاعی پیدا کرده، برطرف می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: امروز با توجه به حضور متخصصین و دانشمندان جوان ما در شرکت‌های دانش بنیان، در حوزه طراحی، ساخت سامانه‌ها و تولید مواد گلوگاهی و همچنین قطعه سازی، کشور را خود کفا و بی نیاز کردند.

امیر هادیان ادامه داد: حضور دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید قدرت و ثروت، با توجه به اینکه بعضی از تجهیزات و سامانه‌های صنعت هوانوردی به لحاظ مباحث مالی و ارزش ارزی فوق العاده برای کشور و نیرو هوایی، گران است اهمیت بالایی داد. حضور این عزیزان در کنار صنعت دفاعی و متخصصین امر در نیروی هوایی، چه در جهاد و چه در دانشگاه و سایر پژوهشکده‌های ما، به جمیع جهات برکات زیادی برای نیروی هوایی و نظام داشته است.

شرکت‌های دانش‌بنیان باعث تولید و اشتغال‌آفرینی می‌شوند

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باعث تولید و اشتغال آفرینی بیشتر در حوزه عملکرد می‌شود. هر چه ما پیش‌تر می‌رویم، شرکت‌های دانش بنیان سفارشات بیشتری از طریق نیروی هوایی ارتش و صنعت دفاعی دریافت می‌کنند و باید متناسب با آن متخصصین امر و نیروی ماهر را جذب کنند و مباحث تولید و اشتغال آفرینی که مقام معظم رهبری مد نظرشان است، در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بخشی از فرمایشات ایشان به حوزه نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش مربوط می‌شود که قطعاً نیروی هوایی در راستای اوامر مقام معظم رهبری، راهبرد و سیاست‌های خود را تنظیم خواهد کرد.