خطیب جمعه تهران: حق روز ۱۲ فروردین به خوبی ادا نشده است

حجت‌الاسلام محمّدجواد علی اکبری در نماز جمعه امروز (12 فروردین) تهران اظهار داشت: امروز آخرین جمعه از ماه شعبان و ساعات پایانی این ماه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستیم مومنین دغدغه‌مند آمادگی خود برای ورود به ماه ضیافت الهی و ماه با عظمت رمضان هستند.

وی افزود: ما نباید در فرصت باقی‌مانده کارهای مهم و ضروری را در دستور کار قرار دهند تا تمرکز لازم را برای آمادگی ورود به ماه رمضان داشته باشند و از کارهای غیرضروری بپرهیزند و سعی کنند با خداوند مناجات داشته و با او حرف بزنند و و راز دل شان را بگویند و از پروردگار کمک بخواهند در این مسیر باید فراوان استغفار کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در ماه رمضان بساط بخشش گناه کاران فراهم است و باید از این فرصت استفاده کرد زیرا خداوند در این ماه بیشتر و بهتر می‌بخشند. 

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حق روز ۱۲ فروردین به خوبی ادا نشده، زیرا در ایام تعطیلات نوروز قرار دارد، گفت: 12 فروردین روز بزرگی است و امام (ره) تعابیر تکان دهنده‌ای در این باره دارند و این روز را یکی از بزرگترین اعیاد دینی و مذهبی و انقلابی نامیده‌اند. همچنین امام 12 فروردین را روز امامت ملّت و روز فتح و ظفر ملّت نامیده‌اند.