تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۱

محمد جواد عسگری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، گفت: بخش کشاورزی به سلامت مردم وابسته است و رویکرد ما همواره این بوده که وضعیت بخش کشاورزی باید مطلوب شود.

 

وی تاکید کرد: امروز در بخش کشاورزی اگر ما به عنوان مثال هزار تومان هزینه کنیم حتماً در بخش بهداشت و درمان ۱۰ هزار تومان هزینه نخواهیم کرد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر تولیدات بخش کشاورزی در راستای سلامت و سالم‌سازی باشد حتماً اتفاق خوبی در کشور رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به پیگیری کمیسیون کشاورزی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی گفت: جمعیت پیرامونی ما ۵۰۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهد و این جمعیت علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ما هستند چراکه ما تنوع اقلیمی زیادی داریم و اگر امروز ما اراده کنیم می توانیم این محصولات را صادر کنیم که این مسئله یک امتیاز و یک برند منحصر به فردی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی ما است.

عسکری تاکید کرد: همچنین ما در پیگیری‌های مان در سال گذشته  وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردیم تا در راستای محصولات کشاورزی همه بسترها را مهیا کند یعنی اگر ما می خواستیم محصولی را صادر کنیم مانعی سر راه صادرات نباشد و به راحتی بتوانیم به صادرات آن ادامه دهیم و کار را دنبال کنیم.

تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۱

وی با اشاره به جلسات کمیسیون کشاورزی با سفرای کشورهای حاشیه ایران گفت: ما در این جلسات موضوع صادرات محصولات کشاورزی را مطرح کردیم و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم در سفارتخانه‌های ایران تعدادی کارشناس که می توانند اشراف خوبی به حوزه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشند به کار گیری کنند تا موضوع صادرات محصولات کشاورزی تسهیل شود.