مجلس در انتظار گزارش دولت از مذاکرات هسته ای

ابراهیم عزیزی ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به ملزومات توافق نهایی بین ایران و 1+4 گفت:بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران دولت باید درباره مذاکرات، گزارش مشروحی را به مجلس ارائه دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: لغو کامل تحریم‌ها مسئله‌ای مهم است. دولت باید از روند مذاکرات و وضعیت لغو تحریم‌ها گزارشی را به مجلس شورای اسلامی و به طور مشخص کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مجلس ارائه دهد.

 

این نماینده مجلس بیان داشت: هر زمان که دولت و وزارت امور خارجه گزارش خود از روند مذاکرات را به صورت کتبی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند، در آن زمان ما می‌توانیم درباره نتیجه مذاکرات وین اظهارنظر کنیم.

عزیزی اظهارداشت: هر اظهار نظری درباره آینده مذاکرات تا قبل از اخذ گزارش از وزارت امور خارجه و دولت فقط تحلیل و گمانه‌زنی است و نمی‌توان به آن استناد کرد.

مجلس در انتظار گزارش دولت از مذاکرات هسته ای

عضو کمیسیون امنیت ملس و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما بر اساس منافع ملی مذاکرات را دنبال می‌کنند و مجلس هم بر اساس منافع ملی و به ویژه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران روند مذاکرات را پیگیری و رصد می‌کند.