دولت تمام معادلات آمریکا را بر هم زد/ غربی ها راهی جز پذیرش خواسته های ایران ندارند

جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درخصوص مذاکرات هسته ای و موانع ایجاد شده در مباحث هسته ای بیان کرد: دراین که باید در برخی از عناصر تیم مذاکره کننده تغییرات حداقلی ایجاد شود، شکی نیست و تغییر برخی افراد لازم است. به نظر می رسد کسانی که مسببان وضع موجود مذاکرات هستند نباید در تیم جدید حضور داشته باشند.

وی افزود: با این حال روند مذاکرات را مثبت می دانم. تیم مذاکره کننده روند خوبی را در پیش کرفته اند و علتش نیز این است که مذاکرات ما در گذشته از موضع قدرت نبود بلکه دست پایین را می گرفتیم اما اکنون دست بالا و برتر را داریم.

نیک بین ادامه داد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تاکنون متخصصانه با قوت در مقابل زورگویی غربی ها ایستاده اند و هیچ باجی هم به طرف مقابل نداده اند و نمی دهند. تاکنون بر سر شرط و شروط خود هستند و براساس خطوط قرمز نظام حرکت می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تاکنون مذاکره کنندگان در صحن غیرعلنی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشات خود را ارائه کرده اند و مجلس بر مسیر مذاکرات نظارت می کند. به طورکلی باوجود سنگ اندازی ها و بهانه های جدید امریکا، فکر می کنم غربی ها راهی جز پذیرش خواسته های منطقی ایران ندارند.

او با اشاره به اینکه نیمی از عمر ریاست جمهوری بایدن در آمریکا سپری شده است و پیش بینی می شود در دور بعدی اقبالی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشد، بیان کرد که با این حال سیاست های آمریکا همواره در قبال ایران ثابت بوده است و با آمدن دولت ها تغییری نکرده است.

نیک بین بیان داشتد: آمریکا همیشه سیاست های استعمارگری داشته است و همواره می خواهد کشورها را تحت سلطه خود داشته باشد. طبیعتا سیاستگزاران آمریکایی دنبال نتیجه برد-برد درمذاکرات هسته ای وین نیستند و تمام تلاش خود را می کنند که توافقی به نفع ایران حاصل نشود.

دولت تمام معادلات آمریکا را بر هم زد/ غربی ها راهی جز پذیرش خواسته های ایران ندارند

نماینده مردم کاشمر در مجلس درانتها اظهارکرد: دولت قبلی کشورمان به آمریکا و غرب تاکید می کردند که امتیاز خاصی از آن ها نمی خواهند و به راحتی حاضر بودند هر امتیازی که آمریکا می خواست را به آن ها بدهد. اما این دولت تمام معادلات آمریکا را برهم زد.