رفع تحریم نفتی ضروری است

 حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور، اظهار داشت: کشته شدن ۷۴۶ تن در تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات عید بسیار تلخ است. هر سال این خبر کام همه ملت را تلخ می‌کند، اما اقدام مناسبی در این باره صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه سالانه حدود ۱۵ هزار کشته در جاده‌ها داریم و تعداد مصدومان و خسارت‌های مالی و مجروحان و غم‌دیدگان این موضوع قابل محاسبه نیست. جمع آوری خودروهای قدیمی و فرسوده، جلوگیری از تولید خودروهای ناامن و ایجاد سیستم‌های ایمنی جدید در خودروها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کشور حدود هزار نقطه حادثه‌خیز داریم اما چون این موضوع جدی گرفته نمی‌شود یا بودجه مناسبی در رابطه با آن پیش بینی نمی‌شود، این مشکل هر سال اتفاق می‌افتد. همچنین باید در آموزش حین اخذ گواهینامه و در زمان تمدید گواهینامه، مهارت راننده برای رانندگی در جاده‌ها احراز شود که آیا آمادگی برای رانندگی در جاده دارد یا ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پلیس در کنترل سرعت و کاهش تصادفات باید به طور مستقیم اثرگذار باشد. در کشورهای پیشرفته دنیا متولی یک دستگاه است و همان دستگاه هم نسبت به همه حوادث پاسخگو است. ما در کمیسیون اصل ۹۰ به طرز کار دستگاه‌ها ورود کردیم.

پژمانفر در مورد مذاکرات وین، گفت: رفع تحریم نفتی ضروری است، به این معنا که بعد از توافق باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می‌خواهیم بفروشیم. رفع تحریم‌های بانکی باید به صورت کامل باشد، به این معنا که پول فروش نفت به صورت بانکی باید به ما منتقل شود. همچنین تبدیل ارز به ارز دلخواه ملت ایران هم آزادانه باید صورت گیرد.

وی افزود: راستی آزمایی در ارتباط با این توافق باید از طرف ما انجام شود. متاسفانه شنیده‌ها حاکی است که به این مسئله مهم بی‌توجهی شده و راستی آزمایی به عهده دیگران گذاشته شده است.

پژمانفر

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم از افزایش قیمت به شدت ناراحت هستند، گرانی گوشت موجب شده که گوشت از سبد زندگی بخشی از مردم حذف شود. دولت برای کنترل قیمت‌ها باید برنامه مشخصی داشته باشد.

وی اظهار داشت: تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی امروز یک موضوع امنیتی جدی است و به دلیل تعارض منافع حتماً باید در شورای امنیت ملی و در سطح بالا مطرح شود.