در تحلیل حادثه مشهد، تقویت کننده فتنه ترکیبی دشمن نباشیم

اردشیر مطهری در واکنش به حادثه روز گذشته حمله به طلاب در حرم رضوی ، شهادت دو روحانی اهل سنت در گنبد کاووس و شهادت یک روحانی شیعه و مجروح شدن دو روحانی دیگر در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا علیه السلام توسط افرادی جاهل، گمراه و مزدور را بخشی از سناریوی آمریکایی- صهیونیستی قلمداد کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اقدامات تروریستی و پخش شایعات، ایجاد و تشدید اختلافات مذهبی شیعه و سنی و ایران و افغانستان را هدف گرفته اند و درصدد کشاندن درگیری به داخل ایران هستند.

وی در تبین این سناریوی آمریکایی- صهیونیستی افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبان نظام در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ فرمودند "تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است" و ابعاد مختلف آن را تبیین نمودند و اینک شاهد عملیاتی شدن یکی از قطعات این تهاجم ترکیبی هستیم که با همکاری عناصری خودفروخته در داخل کشور به اجرا گذارده می شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یقینا این دو حادثه تروریستی با هم مرتبط بوده و از یک اطاق سازماندهی شده است که امنیت ایران اسلامی، ایجاد فتنه و جنگ مذهبی، تفرقه و دودستگی بین امت اسلامی، معیشت میلیون ها مهاجر بی پناه افغانستانی و روابط عمیق دو ملت ایران و افغانستان و پیوند شیعه و اهل سنت را هدف قرار گرفته است.

مطهری با اشاره به همراهی و همکاری مبلغین جهادگر ایرانی و افغانستانی و مهاجرین افغانستان در عرصه‌های مختلف گفت: طلاب ایرانی و افغانستانی و مردم ایران و افغانستان سال هاست در صحنه های مختلف اعم از دفاع مقدس، مقابله با داعش در سوریه با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم می‌کنند که لشگر فاطمیون و شهدای عزیز فاطمیون آرمیده در گلزارهای سراسر ایران اسلامی مصداق این همراهی و همکاری مجاهدانه و شهادت طلبانه است.

وی با اشاره به سابقه مجاهدت ها و خدمات مخلصانه حجت الاسلام اصلانی و خانواده اش افزود: دو برادر شهید اصلانی در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و ایشان نیز افتخار جانبازی را داشت و بعد از جنگ مخلصانه و صادقانه فعالیت های جهادی و تبلیغی در حاشیه های شهر مشهد را با همکاری طلاب افغانستانی و برخی از مهاجرین افغانستانی آغاز کرده بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس افزود: این شهید بزرگوار به همراه دیگر طلاب و جوانان مشهد در ایام نوروز برای اسکان زائران امام رضا (ع) در مساجد شبانه روزی تلاش کردند و رویکردی نوین در خدمات رسانی به زائرین امام رضا (ع) را بنیان نهادند و شب شهادتش سفره افطاری برای نیازمندان در مسجد محل پهن کرده بود و همسرش به همراه دیگر اهالی مسجد در حال تدارک افطاری بود که در حرم مطهر رضوی به آرزوی دیرینه خود رسید و ردای شهادت را پوشید.

در تحلیل حادثه مشهد، تقویت کننده فتنه ترکیبی دشمن نباشیم

مطهری دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان و شیعیان و برادران اهل سنت را از هر اقدام نسنجیده خصوصا در فضای مجازی که موجب گسترش فتنه و جنگ ترکیبی دشمن شود برحذر داشت و تاکید کرد: لازم است با دقت بیشتری در این حوزه، تحلیل و موضع گیری نماییم تا ناخواسته تقویت کننده فتنه ترکیبی دشمن نباشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

وی در پایان ضمن محکومیت شدید ترور طلاب اهل سنت و شیعه و تسلیت این حادثه، از مسئولین امنیتی، قضایی و سیاسی رسیدگی سریع، دقیق و عاجل به این ترورها و برخورد قانونی با عوامل را خواستار شد.