ایران به رغم همه فشارها توانسته به صنعت هسته‌ای دست پیدا کند

حسن هانی‌زاده با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای ، گفت: در واقع یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته، مسئله فناوری هسته‌ای است.  

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل اضافه کرد: از آنجایی که فناوری هسته‌ای در گذشته در انحصار قدرت‌های محدودی در جهان بود و این فناوری به عنوان بالاترین فناوری که در خدمت بشریت قرار دارد، همچنان در جهان در انحصار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن مواجه بوده، توانسته به بالاترین سطوح فناوری هسته‌ای دست پیدا کند، اضافه کرد: با توجه به تخصص بالایی که در این فناوری نیاز است، جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را به کار گرفت تا با تربیت متخصصانی در این حوزه، از آن برای اهداف مسالمت‌آمیز و در راستای ارتقای سطح دانش و بومی‌سازی هسته‌ای در ایران استفاده کند و امروز ایران یکی از کشورهای دارای این نوع فناوری در جهان است.  

هانی‌زاده با بیان اینکه برخی از کشورهای جهان از این فناوری استفاده غیرانسانی می‌کنند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از تکنولوژی هسته‌ای، اکنون ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته و تولید کرده است که خطری جدی برای منطقه تلقی می‌شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: کشورهای دیگری هم هستند که از این فناوری برای تهدید بشریت و صلح جهانی استفاده می‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران بنا بر تکلیف شرعی و اسلامی و بالاترین مرجع کشور یعنی رهبر انقلاب، استفاده غیر صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای را تحریم کرده است.

وی با بیان اینکه غرب به خاطر محروم کردن ایران، انواع فشارها و تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها از این تکنولوژی به نحو شایسته و مسالمت‌آمیز استفاده می‌کند و توجهی هم به فشار قدرت‌های استکباری نمی‌کند.

ایران به رغم همه فشارها توانسته به صنعت هسته‌ای دست پیدا کند

هانی‌زاده در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در این مسیر گام‌های بلندتری بردارد تا بتوانداز این فناوری در حوزه کشاورزی، پزشکی، صنایع آب و برق استفاده کند.