احتکار و نبود نظارت کافی عامل اصلی گرانی کالاهای اساسی است

اصغر سلیمی درباره گران شدن روزافزون قیمت کالاهای اساسی از قبیل برنج، گوشت و...اظهار کرد: معتقدم این گرانیها بیشتر به دلیل نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوط در بازار است، البته تنظیم قیمت‌ها و ثبات در بازار نیز نیاز به کار کارشناسی و علمی دارد که انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت در این باره بهتر عمل کند.

وی افزود: کالاهای اساسی را باید در بازار و انبار به اندازه کافی ذخیره داشته باشیم تا در ماه رمضان نیز بتوانیم این اقلام را در اختیار مردم قرار دهیم و اقلام مورد نیازی که با معیشت مردم سر و کار دارد در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهیم تا افراد سودجو نتوانند این کالاها را احتکار کنند و در فرصت مناسب با قیمت‌های بالا به مردم بفروشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: وقتی دولت می‌گوید که کالاهای اساسی به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و بازار نیز اشباع است، قاعدتاً نباید قیمت کالاهای اساسی گران شود، اما معتقدم نبود نظارت کافی و احتکارِ سودجویان سبب گرانی‌های افسار گسیخته می‌شود و سودجویان با قیمت‌های دلخواه خود اجناس را به مردم می‌فروشند. اگر نظارت اصولی وجود داشته باشد این مشکلات نیز حل می‌شود.

احتکار و نبود نظارت کافی عامل اصلی گرانی کالاهای اساسی است

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز به شکل منجمد در فروشگاه‌ها کیلویی ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود و اگر نظارت روی گوشت گرم هم انجام شود نباید قیمت آن افزایش زیادی داشته باشد. در قصابی‌ها نیز نباید گوشت بیشتر از کیلویی ۱۲۰ هزار تومان فروخته شود و نباید اجازه داد قیمت‌ها از این بالاتر رود.