وزیر خارجه عراق مهمان امیرعبداللهیان می‌‌شود

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق عصر امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل دولت در عراق گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان از همتای خود دعوت کرد که به تهران بیاید و احتمال دارد در یکی از روزهای پایانی این هفته وزیر خارجه عراق به تهران بیاید. البته هنوز تاریخ قطعی نیست ولی این برنامه در دستورکار است.

وی ادامه داد: در داخل عراق تلاش می‌کنیم نقش تسهیل کننده داشته باشیم با همه طرف‌ها گفت‌وگو کرده و تلاش می‌کنیم در فضای دموکراتیک و مردمسالارانه انتقال قدرت به خوبی انجام شود.

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق  19 فروردین ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو و ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

دو طرف همچنین ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند. در همین چارچوب، امیرعبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فؤاد حسین قرار گرفت.

گفتنی است وزرای خارجه ایران و عراق ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرده بود که این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد. 

وزیر خارجه عراق مهمان امیرعبداللهیان می‌‌شود

فؤاد حسین دوم دی ماه سال گذشته نیز سفری به تهران داشت و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.