حمایت غرب و صهیونیسم از تکفیری‌ها برای اقدامات تروریستی

حسین محمد صالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام تروریستی حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در منطقه از جمله کشورهای عراق و افغانستان در حال رخ دادن است، همچنین خروج نیروهای بیگانه از غرب آسیا، ملت های منطقه در حال منسجم شدن هستند به همین جهت دشمنان می خواهند از راه های مختلف بین ملت ها شکاف به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: دشمنان به این باور رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار روزافزون خود که دائما در حال افزایش است، بین ملت های منطقه اعم از شیعه و سنی اتحاد و انسجام ایجاد کرده است.

صالحی تفرقه افکنی را یکی از راه های دشمنان برای رسیدن به اهدافشان دانست و گفت: دشمنان برای رسیدن به اهدافشان راهی جز تفرقه افکنی را پیش روی خود نمی بینند، به همین جهت به وسیله انجام اقدامات تروریستی سعی در ایجاد اختلاف بین شیعیان و برادران اهل تسنن دارند.

وی افزود: به شهادت رساندن مبلغان مذهبی اعم از شیعه و سنی نشان دهنده این است که آمریکا و کشورهای غربی از اقتدار روز افزون اسلام که در حال به وجود آمدن است می ترسند.

این نماینده مجلس ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر گفت: این اقدام خبیث را محکوم و به دشمنان می گوئیم خون پاک این شهدا موجب اتحاد روز افزون میان شیعه و برادران اهل تسنن می شود.

حمایت غرب و صهیونیسم از تکفیری‌ها برای اقدامات تروریستی

وی در مورد نقش کشور های غربی در گسترش تفکر وهابیت گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس که در حال دامن زدن به تفکرات تکفیری هستند از سوی کشورهای غربی تغذیه فرهنگی می‌شوند. کشورهای غربی می خواهند مسلمانان با یکدیگر درگیر باشند، خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی تکفیری ها را تحریک می کنند تا علیه مسلمانان اقداماتی از این دست را انجام دهد.