برقراری امنیت پایدار مردمی در شرق کشور با ‌تلاش سپاه

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و مقامات ارشد نظامی استان برگزار شد.

در این مراسم سردار عبدالله‌ عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به گنجینه عظیم خاطرات دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس عامل نیرودهنده و اثربخش در روحیه پاسداران جوانی است که امروزه وظیفه دفاع از کشور را خصوصاً در مناطق عملیاتی مرزی بر عهده گرفته‌اند.

وی از فتح خرمشهر به عنوان نماد مقاومت ملت انقلابی ایران نام برد و افزود: خرمشهر در طول تاریخ ۴ بار به تصرف دشمن در آمده که در سه نوبت هر بار که از اشغال خارج شده است، یا قسمتی از خاک ایران جدا شده است و یا اینکه با خفت و خواری باز پس گرفته شده در حالیکه خرمشهر در جریان دوران دفاع مقدس هنگامی که آزاد شد، نمادی از غیرت مردم ایران را به نمایش گذاشت.

عراقی به حضور قریب به ۴۰ هزار نفر نیروی بعثی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در حالیکه بعثی‌ها خرمشهر را تبدیل به یک دژ تسخیر‌ناپذیر کرده بودند، توکل رزمندگان اسلام به خداوند متعال تمامی معادلات مادی دشمن را به هم ریخت و خرمشهر آزاد شد.

وی از فتح خرمشهر به عنوان یک درس تاریخی یاد کرد و افزود: فتح خرمشهر به ما نشان داد که امکانات و تجهیزات بدون انگیزه و توکل بر خدا کار‌ساز نیست و تلاش و توکل رزمندگان اسلام بر خدا با کمترین امکانات صدام را وحشت زده از خاک ایران عقب راند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان گفت: امروز با تلاش پاسداران یک امنیت پایدار مردمی در شرق کشور برقرار شده است.