روزنامه های غربی: ایران از عراق سلاح به روسیه قاچاق می کند!!

وقتی دانشگاه های اروپایی به بهانه حمله روسیه به اوکراین ، دو نویسنده برجسته روس یعنی تولستوی و داستایوفسکی را طوری از درس های خود حذف می کنند که انگار این دو نفر معاون پوتین بوده اند، و وقتی که نت های موسیقی روسی در شبکه ها و رادیوهای اروپایی سانسور می شوند و افکار عمومی اروپا هم از چنین حرکتی استقبال می کنند، پس نباید تعجب کرد که به راحتی ادعایی را مطرح کنند که هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد؛ ادعایی در سطح خبری که روزنامه گاردین درباره "قاچاق سلاح ایرانی از طریق عراق به روسیه" !.

منابع دولتی عراق روز سه شنبه ضمن رد ادعای گاردین با لحن تمسخرآمیزی گفتند: "ما سالهاست که از روسیه سلاح وارد می کنیم الان چگونه می توانیم به آنجا سلاح قاچاق کنیم. کدام یک تولید کننده سلاح هستند، عراق یا روسیه"؟!

سفارت ایران در لندن هم ضمن تأکید بر عدم صحت این ادعا، اعلام کرد که این ادعا بی اساس و غیر حرفه ای است. این سفارت انتظار داشت این روزنامه حقایق را منتشر کند اما چیزی که روز سه شنبه منتشر شد کاملا عکس این انتظار بود.

در همین راستا دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی اعلام کرد: "با حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران تماس تلفنی برقرار کردم. ایران هم با حمله روسیه به اوکراین مخالف است و از گزینه دیپلماسی برای حل بحران حمایت می کند. ما از امیرعبداللهیان به خاطر تکذیب ادعای انتقال سلاح به روسیه و همچنین ارسال تیم پزشکی به اوکراین تشکر می کنیم".

به نظر می رسد که حتی مقامات اوکراینی هم نمی توانند چنین خبر سخیفی را هضم کنند. چطور ممکن است کشور بزرگی مثل روسیه که جزء پیشرفته ترین کشورها از نظر صنایع نظامی و در زمینه فروش سلاح، در همه کشورها رقیب آمریکاست، ظرف 45 روز، آنهم در جنگی بسیار محدود، کل انبار سلاح خود را از دست بدهد و نیازمند آن باشد که از طریق عراق سلاح های ایرانی را قاچاق کند؟!!

روزنامه های غربی: ایران از عراق سلاح به روسیه قاچاق می کند!!

تردیدی نیست که پشت پرده این خبر گاردین، طرف‌هایی هستند که به "اسرائیل" و آمریکا وابسته اند و می کوشند با ترویج چنین شایعاتی، ایران را متهم کرده و آن را به عنوان عامل بی ثباتی معرفی کرده و روابط برادرانه آن با عراق را تخریب کنند و از طرفی دیگر، روسیه را کشوری درمانده و ضعیف نشان دهند که با سلاح قاچاقی به جنگ رفته است. اما درایت مقامات ایرانی و عراقی، این فتنه را در نطفه خفه و ثابت کرد که صهیونیسم جهانی و محور آمریکایی – صهیونیستی و عرب مرتجع تا چه اندازه از روابط و پیوندهای تاریخی و برادرانه دو کشور ایران و عراق – که همه نقشه های آنها را نقش بر آب کرده - عصبانی هستند.