مقاومت تیم مذاکره کننده سبب انفعال غرب شد

عباس مقتدایی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان نظام گفت: طبق فرمایشات رهبری باید این فرهنگ را در کشور ایجاد کنیم که علی رغم تلاش‌ دستگاه دیپلماسی برای پیشبرد اهداف نظام،‌ نباید موضوعات داخلی کشور را به مذاکرات گره بخورد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مسئولان نظام عدم توقف در برنامه‌ها و راهبردها را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند برای دستیابی به بالاترین حد منافع ملی، مسوولان نظام به حرکت خود ادامه دهند. برای رسیدن به آنچه که مدنظر داریم تعامل با همه کشورهای دنیا را در کنار مذاکرات برجامی پیگیری می‌کنیم. طرف مقابل هم بدعهد و پیمان شکن است، نباید حرکت کشور در راه توسعه و پیشرفت را متوقف کنیم.

آمریکا زیاده طلبی نکند، توافق به سرعت عملیاتی می شود

مقتدایی یادآور شد: تاکید فرمایش مقام معظم رهبری تقویت فرهنگ «ما می توانیم» است. این فرهنگ به معنای عدم تعامل با کشورهای دنیا نیست،دولت‌های گذشته فرصت سوزی کردند و موجب شدند طرف‌های غربی از روحیه تعاملی ایران سوء استفاده کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت قبل مدعی بود می‌تواند با یک روند مذاکراتی، موانع و مشکلات را برطرف کند، اما در کار اواخر دولت به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات وعده و وعید دریافت کردند و عملا طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده است.

مقتدایی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده در موضع قدرت قرار دارد، عنوان کرد: مقاومت تیم مذاکره کننده موجب انفعال غرب در مذاکرات شد، در جنگ اراده‌ها ملت ایران مقاومت و پیروزی خود را بر طرف مقابل دیکته کرد. البته جمهوری اسلامی ایران تا آنجا که امکان داشت، تعامل خود را نشان داد و اکنون آمریکایی‌ها هستند که اگر زیاده طلبی نکنند، توافق به سرعت عملیاتی می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم آمریکا بیش از ایرانی‌ها مخصوصاً در مسیر تحولات اخیر به انجام توافق نیاز دارد. چرا که جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای و غرب آسیا است و با توجه به وضعیت اروپا و نیاز آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نمی‌توانند در معادلات رفتاری خود ایران را نادیده بگیرند. این نقطه قوتی است که اکنون به کمک تیم مذاکره کننده آماده است.

مقاومت تیم مذاکره کننده سبب انفعال غرب شد

مذاکرات موضوع ملی است و هیچ‌کس نباید به این روند ملی نگاه حزبی و جریانی داشته باشد

 وی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نقد عملکرد نباید بر اساس تخریب انجام شود، گفت: مذاکرات موضوع ملی است و هیچ‌کس نباید به این روند ملی نگاه حزبی و جریانی داشته باشد. اکنون همه در داخل کشور باید در تقویت تیم مذاکره کننده بکوشند. کما اینکه یک صدا از کلیت نظام و تمام ساختارهای آن شنیده می شود و آن حفظ منافع ملت ایران و پرهیز از هرگونه باج دهی به بیگانگان است.

مقتدایی ادامه داد: نقد عملکرد بدون تخریب باعث افزایش توان تیم در مذاکره کننده خواهد شد  برخی تخریب کنندگان با هدف ناامید سازی مردم با استفاده از برخی رسانه‌های داخلی و خارجی، وارد فضای تخریب تیم مذاکره کننده می شوند. اما مقاومت تیم مذاکره کننده تا کنون باعث شده تا طرف مقابل در موضع انفعال قرار گیرد؛ چون خواسته‌های ما حقوقی است و مذاکره کنندگان حاضر نیستند ذره‌ای از آن عقب نشینی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی به عنوان یکی از ساختارهای اساسی کشور، کاملا در جریان پیگیری‌ها و اقدامات تیم مذاکره کننده و وزارت خارجه قرار دارد و ما در طول ماه‌های گذشته جلسات مداوم با وزارت امور خارجه داشته‌ایم.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد وفاق موجود در کشور مثال زدنی است و بیشترین حد همکاری، هماهنگی، هم افزایی و اتفاق نظر در کشور وجود دارد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه اکنون در بالاترین سطح تعامل نسبت به دهه‌های گذشته قرار دارند. چرا که کشور با توجه به شرایط جدید بین المللی، برای دستیابی به حد بالاتر توسعه و پیشرفت، خیز جدیدی برداشته است.

مقتدایی درباره  اینکه آیا تیم مذاکره کننده بر اساس خطوط قرمز اعلام شده حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده مجری دستوراتی است که در سطح کلان کشور و پس از تصمیم‌گیری در اختیار آنان قرار می‌گیرد. تیم مذاکره کننده در پاسداشت خطوط قرمز نظام موفق عمل کرده است.