شفافیت باید به همه دستگاه های اجرایی سرایت پیدا کند

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ایران بارها از نمایندگان مجلس بحث شفافیت را مطالبه کرده اند و یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم موضوع شفافیت است.

 

وی با بیان اینکه خود مجلس باید شفاف باشد، اذعان کرد: مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در شفافیت پیشگام هستند لذا مجلس انقلابی علم شفافیت را بلند می کند.

نماینده مردم ملایر گفت: مردم شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی، شوراها، وزارتخانه ها، بانک های عامل را مطالبه می کنند؛ ما امروز پیشتاز شفافیت هستیم اما نباید این شفافیت در مجلس زندانی شود، بلکه باید به همه دستگاه های اجرایی سرایت پیدا کند و همه باید شفاف باشند.

آزادی خواه ادامه داد: آیا غیر از این است که مردم یکی از مسائل مهمی که پیوسته از نمایندگان مجلس مطالبه می کنند، همین شفافیت است و چه اولویتی بهتر از این.

وی با بیان اینکه امروز در تبصره 18 بودجه 1401 مبلغی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است، گفت: این 100 هزار میلیارد تومان کجاست؟ آیا در مجلس است یا در دستگاه های اجرایی است؟ شفافیت باید جایی باشد که بودجه آن جا است، باید دقت کنیم به مردم آدرس اشتباه ندهیم اگر مردم به دنبال شفافیت هستند، مجلس باید آدرس دقیق به مردم بدهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطر نشان کرد: در این طرح هیات وزیران، سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، بانک ها، صدا و سیما، شهرداری ها، کمیته امداد، هلال احمر، شورهای اسلامی شهر، قوه قضائیه، قوه مقننه، مجمع کانون وکلا، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون همه باید شفاف باشند.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه اطلاق شفافیت شامل همه قوا می‌شود، گفت: من نظرم این است نمایندگان به فوریت طرح پیشنهادی رای مثبت دهند که حتماً حوزه های انتخابیه تان هم از شما تمجید خواهند کرد.

13980514000782_Test_PhotoN

وی در پایان گفت: هر کس علاقمند است، شفافیت را از همین امروز شروع کند و هر رایی که به دوفوریت طرح شفافیت می دهد را به مردم به صورت شفاف اعلام کند؛ ان شا الله مجلس انقلابی یک اقدام انقلابی انجام می‌دهد.