بلغارستان مهاجران را نیمه برهنه به ترکیه فرستاد

یک منبع امنیتی به نقل از مهاجرانی که نیمه برهنه به ترکیه فرستاده شدند، گفت: نیرو‌های مرزی بلغارستان حداقل ۸۴ مهاجر غیرقانونی را نیمه برهنه به ترکیه فرستاده است.

به گزارش دیلی صباح، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیرو‌های ژاندارمری در استان کرکلارلی در شمال غربی ترکیه هنگام گشت زنی در منطقه کوفکاز در نزدیکی مرز بلغارستان متوجه حضور مهاجران غیرقانونی نیمه برهنه در منطقه جنگلی شدند. این مهاجران که اتباع افغانستان ، مراکش، سوریه و ایران بودند با پوشیدن گونی و کیسه سعی داشتند از خود در برابر هوای سرد محافظت کنند.

این مهاجران در اظهارات خود گفتند که از طریق یونان به بلغارستان رفته اند. آن‌ها از سوی پلیس بلغارستان دستگیر و پس از بردن وسایلشان نیمه برهنه به طرف ترکیه فرستاده شدند.

در اقدامی مشابه، گروهی متشکل از ۱۰۳ مهاجر غیرقانونی شامل اتباع افغانستان، مراکش، سوریه، تونس و ایران در کوفکاز، از سوی نیرو‌های امنیتی ترکیه بازداشت شدند. مدتی بعد این مهاجران به مرکز عودت وطن کوفکاز ارجاع شدند.

ترکیه یک گذرگاه کلیدی برای مهاجران غیرقانونی به ویژه آن‌هایی است که از جنگ، آزار و اذیت فرار می‌کنند. کسانی که می‌خواهند برای آغاز زندگی جدید به اروپا بروند.

بلغارستان مهاجران را نیمه برهنه به ترکیه فرستاد