شفافیت باید از مجلس آغاز شود

هادی بیگی‌نژاد ، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز  درخصوص دوفوریتی شدن طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: اگر بنا بود ما طرح شفافیت را جلو ببریم بایستی از خودمان شروع می کردیم یعنی اینکه آن را برای خودمان در مجلس تصویب می‌کردیم و بعد از اجرا آن را به بقیه نهادها تعمیم می‌دادیم.

 

وی افزود: قانون اساسی گفته است که جلسات مجلس پخش مستقیم داشته باشد تا تمام مردم روند کار را ببینند. اما در قانون اساسی گفته نشده که جلسات دولت یا قوه قضاییه پخش مستقیم شود.

 

بیگی‌نژاد تاکید کرد که بنا به دلایلی این موضوعات در قانون اساسی ذکر نشده است و قانون اساسی با برخی از موادی که در این قانون آمده مخالف است و به همین دلیل احتمال دارد که تایید نشود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: لذا بهتر بود کاری که در اختیار خود ما بود و می‌توانستیم روی آن کار کنیم را انجام می‌دادیم و بعد از آن سراغ نهادهای دیگر می‌رفتیم. بنابراین من مخالف این طرح هستم.

وی همچنین بیان داشت: به عنوان مثال پخش شدن یک خبر از جلسات شورای شهر می‌تواند موجب بالا یا پایین رفتن قیمت‌های زمین در مناطق مذکور در جلسه شود. بنابراین در طرح شفافیت باید به این موضوعات دقت شود. ازطرفی به طور کلی قانون اساسی با برخی از این موضوعات مخالف است.

شفافیت باید از مجلس آغاز شود

بیگی‌نژاد درانتها یادآورشد که مجلس یازدهم از ابتدا به اجرایی شدن شفافیت در دوره خود تاکید می‌کرد و انتظار این است که پله‌های شفافیت را یکی یکی و به ترتیب طی کنیم.