تصویب قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان

محمد تقی نقد علی اظهار کرد: قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان در کمیسیون حقوقی و قضایی به تصویب رسید و برای بررسی در صحن مجلس در کارتابل نمایندگان بارگذاری شده و در کل این قانون مراحل کمیسیونی خود را پشت سر گذاشته است.

 

وی افزود: با تصویب نهایی این قانون در مجلس اموال مسئولان و سفرهای آنان به خوبی رصد خواهد شد و معاملات مقامات در سامانه‌ای ویژه در هیئت نظارت بر اموال مسئولان شفاف سازی می‌شود. نکته مهم قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان این است که این قانون ضمانت اجرایی خواهد داشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: قانون نظارت و رصد اموال مسئولان در گذشته ضمانت اجرایی نداشت که در قانونِ جدید این ضمانت در اجرا و ارجاع به مراجع قضایی پیش بینی شده است. چِکِ مستمر را در این قانون پیش بینی کردیم، چرا که در گذشته این نظارت مستمر وجود نداشت که بر این اساس هرگونه افزایش دارایی و هر گونه معامله‌ای در سامانه رصد خواهد شد.

تصویب قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان

نقدعلی خاطرنشان کرد: در کمیسیون قضایی، قانون مقابله با قاچاق انسان و اعضای بدن نیز به تصویب رسید و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح خواهد شد. همچنین قانون حمایت از افشا کنندگان فساد در دستور کار کمیته‌های کمیسیون قرار دارد که این قانون نزدیک به ۷۰ ماده دارد.