سردار قاآنی: عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است

 سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد و در جمع مردم روزه دار و راهپیمایان روز جهانی قدس گفت: روز قدس یکی از بهترین روزها برای مردم مسلمان است و امام خمینی(ره) با معنویت ترین روز زندگی همه مسلمانان را به عنوان روز قدس قرار دادند؛ امام عظیم الشأن ما پیشقراول مقاومت برابر رژیمی کودکش و خبیث بود.

وی افزود: وقتی به فتاوا و صحبتهای امام(ره) مراجعه می‌کنید می‌بینید از سالها قبل از انقلاب، نه تنها همیشه ایشان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین جلودار بوده‌اند که در مورد مصرف زکات و سهم امام (ع) هم برای کمک به مردم مظلوم فلسطینی فتوا دارند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: در دوره پیروزی انقلاب اسلامی، این بزرگ‌مرد که در جبهه احیای اصول اساسی اسلام جلودار بود، ایده بزرگ حمایت از ملت فلسطین را نهادینه کرد و در اولین سال بعد از پیروزی انقلاب و در پیام گسترده و وزین، ملت ایران و همه ملت‌های اسلامی را به بزرگداشت روز جهانی قدس دعوت کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است: در سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد می کردم و از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانانش به هم بپیوندند.

وی افزود: امام (ره) در جایی فرمودند روز قدس روز اسلام است در جای دیگر می فرمایند روز قدس روز پیامبر اکرم(ص) است و روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کنیم. امام از موضوع دفاع از فلسطین شروع می کنند اما این نظر خود را تعمیم می دهند به عنوان روز اسلام و احیای اسلام و دفاع از همه مظلومین جهان.

سردار قاآنی: عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: الحمدلله در طول این چهل و چند سال ملت بزرگ ایران و هم ملت‌های بزرگ اسلامی و مردم دنیا، در جاهایی که دولت‌های عقب مانده آنها مانع نشدند، هر سال این روز را بهتر از سال‌های گذشته برگزار کردند. حتی در این سال هایی که این بیماری فراگیر شده بود باز هم ننشستند و با ماشین و موتور و وسایل نقلیه این روز بزرگ را در خیابان‌های مختلف شهرهای ایران و سرتاسر جهان گرامی داشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه گفت: این روز هرسال به حول و قوه الهی اعتلای بیشتری پیدا خواهد کرد و بدون تردید همچنان که امام عظیم‌الشأن ما و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز فرمودند و وعده دادند مردم ما و مسلمانان به بزرگداشت این روز عظیم اهتمام دارند. ان شاءالله این اهتمام ادامه دارد و بیشتر می شود تا مقدمات آزادی سرزمین مقدس قدس و فلسطین و مسجد الاقصی فراهم شود و زمان طولانی نخواهد گذشت که این وعده محقق شود.

وی با اشاره به سابقه شکل گیری مسئله غصب قدس توسط اسرائیل غاصب افزود: این سرزمین دارای چندین هزار سال پیشینه و تاریخ و ملتی بزرگ است. اینجا محل حضور خیلی از پیامبران الهی بوده است. اما بعد از توطئه جنگ های جهانی، قدرت های مختلف دنیا یهودی‌های صهیونیست را که آدم های شروری بودند و حتی دولت‌هایی مثل انگلستان که در راس دولت های شرور عالم است این صهیونیست‌های شرور تر از خودشان را تصمیم گرفتند به جای دیگری بفرستند تا از شر آنها راحت شوند. ۱۱ سال قبل از این که این دولت جنایتکار  تاسیس شود، انگلیس خبیث سرپرستی سرزمین فلسطین را به عهده گرفت و در طول این ۱۱ سال هزاران نفر را به قتل رساندند و چند میلیون انسان را وادار به مهاجرت کردند و در سال ۱۹۴۸ میلادی هم زمینه را فراهم کردند که با آوردن همه آدم های شروری که این انگیزه را در جاهای مختلف دنیا داشتند، این رژیم جنایتکار را تاسیس کنند.

سردار قاآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر شما می‌بینید امام(ره) می فرمایند که این غده سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود به خاطر این است که مردم این سرزمین تاریخ داشته اند و این سرزمین صاحب دارد. آنها مردم این سرزمین را بیرون کردند و در این جغرافیا به اصطلاح خودشان یک رژیم تاسیس کردند. اما شما می‌بینید علیرغم اینکه اینها به اصطلاح یک رژیم درست کرده‌اند، در طول این هفتاد و چند سال هیچ وقت نتوانسته اند یک ملت واحد باشند.

 

وی افزود: در این سرزمین های اشغالی به شدت سانسور خبری صورت می‌گیرد و کنترل می‌کنند که خیلی از مسائل درونی آنها افشا نشود، تبعیض نژادی در اوج خود قرار دارد. بیشترین اختلاف طبقاتی در درون این رژیم است. یک مجموعه آدمی که نژادپرست هستند و این جزو ذات آنهاست. در دنیا هر فتنه و فسادی را که پشت آن را می‌گیرید می‌بینید کانون ایجاد آن دست این مردم جنایتکار و فتنه انگیز است.

 

سردار قاآنی در ادامه تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی آموخت که این رژیم و ارتش آن شکست ناپذیر نیست. در این بیست و چند سال گذشته این رژیم جنایتکار هر مرحله‌ای جنگی را به راه انداخت غیر از شکست هیچ چیزی برای آن حاصل نشد. در مرحله اول با تلاش مجاهدانه و فداکارانه فرزندان انقلاب اسلامی در لبنان، حزب الله قهرمان به جلوداری سید مقاومت فشار فراوانی را به این رژیم وارد کرد. در جنوب لبنان فرزندان قهرمان حزب الله در سال ۲۰۰۰ با همین ابزار و امکانات اولیه که داشتند، اما با ایمان راسخ و با فداکاری و با شهادت طلبی، چنان فشاری به این رژیم تا بن دندان مسلح وارد کردند که از جنوب لبنان فرار کرد. شما برادران که خیلی از شما رزمنده هستید خوب می‌دانید عقب‌نشینی قاعده ترتیب توالی اقدامات دارد. اول قرارگاه و بعد سیستم مخابرات و بعد از آن ابزار و نیروها را به ترتیب جمع می کنند و این عقب نشینی قاعده ای دارد. اما اسرائیلی ها چنان فرار کردند که حتی هنوز بی سیم های آنها روشن بود و فرصت نکردند غذای خود را از روی چراغ گاز بردارند.

وی گفت: بعد از شش سال این رژیم جنایتکار به فکر افتاد که این شکست را جبران کند. ارتش را گسترش دادند، ابزار مختلف نظامی و تجهیزات پیشرفته را تامین کردند و در شرایط مختلف تمرین کردند. آنها جنگ ۳۳ روزه را راه انداختند که در طول آن جنایتی نبود که انجام نداده باشند. شهرها و روستاهای جنوب لبنان را از بین بردند. منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را با خاک یکسان کردند. یک ساختمان را گزارش شده بود که یک مسئول حزب الله آنجاست، طی چند دقیقه ۲۳ تن بمب روی آن ریختند.

 سردار قاآنی در ادامه افزود: هر جنایتی توانستند کردند، به طوری که سلاح‌ها و مهمات راهبردی آنها تمام شد و خط هوایی تشکیل دادند تا از امریکا به رژیم صهیونیستی سلاح های راهبردی را برسانند. آنها می خواستند بساط حزب الله را جمع کنند. اما چه شد؟ یک رودی در جنوب لبنان هست به اسم نهر لیتانی که 5 تا 6 کیلومتر با مرز رژیم اشغالگر فاصله دارد. وزیر امور خارجه آمریکا در اتاق جنگ این رژیم گفت ما از خیر جمع کردن حزب‌الله گذشتیم. خودتان را به نهر لیتانی برسانید. فیلم بگیرید و نشان دهید که حداقل تا نسل نهر لیتانی رسیدیم!

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: آنها دو سال کار کردند و دوباره گفتند حزب الله شیعه است و ایران آنها را کمک می کند. این بار رفتند سراغ بچه های فلسطین. در سال ۲۰۰۸ میلادی جنگ ۲۲ روزه با فلسطینی ها را در غزه آغاز کردند. اما در آنجا هم مجبور شدند شکست را بپذیرند. 

وی تاکید کرد: فرزندان مقاومت، فرزندان انقلاب اسلامی در همه دنیا هستند. چون فرزندان معنوی رسول الله هستند. اینها بچه‌های پیغمبری هستند که خداوند دستور به مقاومت به آنها به او داده است. ارزش خودتان را و خودمان را درک کنیم. هیچ انسانی روز کره زمین نیست که به اندازه یک بچه مسلمان مقاوم باشد. مسلمانان هر روز ده بار در بهترین حالات روحی و روانی که نماز است، می ایستند و همه با هم در یک جهت معین دست به درگاه الهی بلند می‌کنند و در نمازشان یک دعا می کنند آن هم اهدنا الصراط المستقیم است.

سردار قاآنی افزود: این بچه مسلمان ها در سراسر دنیا جبهه های کوچک مقاوت تشکیل دادند و امروز که اینجا نشسته اید، یک جبهه بین المللی مقاومت درست شده است که وقتی جنایتکاران صهیونیست در هر کجا حمله می‌کنند، بچه های این جبهه مقاومت از سرتاسر ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی فریاد بلند می‌کنند و آن جا که لازم باشد علیه این رژیم کار می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: سال گذشته صهیونیست ها به بیت المقدس اهانت کردند. فرزندان مقاومت برای آنها زمان معین کردند و گفتند چند ساعت فرصت می‌دهیم از مسجد الاقصی بیرون آمده و از درگیری با بچه های فلسطینی داخل بیت المقدس دست بردارید. اگر دست برندارید حمله می کنیم. این قدرت مقاومت است. ۱۱ روز رژیم صهیونیستی جنگ کرد و آنها ۱۱ روز مقاومت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شما می دانید اداره کردن جنگ کار راحتی نیست. غزه از تا صفر تا صد را خودش باید اداره کند. یعنی اینجا باید همه ابزار نظامی را خودش بسازد. اصلا مگر می‌گذارند چیزی از امکانات آنجا برود؟ اما به حول و قوه الهی بچه های مقاومت باز بلد هستند از آسمان و زمین هر کجا که شده برای خود امکانات برسانند. اما این خیلی دشوار است. همه امکانات را خود باید بسازند. آموزش سلاح طراحی‌های عملیات و همه کارها را خودشان باید انجام دهند.

سردار قاآنی در ادامه گفت: طی این مدت بیش از 3 هزار موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی شلیک شد. ساختن یک موشک در غزه هم زیر بمبارانهای شدید خودش یک عملیات است. شلیک کردن این یک موشک در داخل فضاهایی که در طول جنگ اقلاً هر لحظه ۲۰ هواپیما روی سر آن این ها کار اطلاعاتی می کرد و تمام دوربین های منطقه که حرکتی را یک به یک کنترل می‌کرد کار دشواری است. اما در همین زمین محدود و طی 11 روز بیش از 3 هزار موشک شلیک کردند. در حالی که در جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ کمتر از ۲ هزار موشک شلیک شد.

وی تاکید کرد: این یکی از نمونه‌های برجستگی جبهه مقاومت است و هر روز که می گذرد هم در قدرت و هم در دقت و هم در کیفیت امکاناتی که دارند و هم در توسعه ساخت و ساز امکانات نظامی مورد نیاز قدم های جدیدی را بر می دارند. این هم خاصیت جبهه مقاومت است.

سردار قاآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر اینها را کنار هم بگذاریم این وعده الهی که این ملت غاصب عمر چندانی پیدا نمی کند. بیش از 70 سال از عمر این رژیم غاصب می گذرد. اما الان بحث های بسیار جدی داخل این دولت غاصب و مراکز مطالعاتی آن هست که بین ۷۰ سال و ۸۰ سال، چه سالی عمر آنها تمام خواهد شد. این شعار نیست این موضوع مطالعاتی مراکز مطالعاتی داخل رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: همین چند ماه گذشته شما نگاه کنید، می بینید این رژیم نکبت بار هر روز یک دردسر بیشتری برای او فراهم شده است. اینها که به اصطلاح امنیتی ترین حکومت در دنیا هستند ببینید چه وضعیتی پیدا کرده‌اند. از زندانهای مخوف آنها انسانهای با اراده‌ای فرار کردند. در همین مدت ۵ عملیات فداکارانه ‌های انجام داده اند. این جوانی که آمد در داخل شهر تل آویو و در شلوغترین منطقه شهر رفت داخل یک مرکز فساد و چندین آدم را کشت، از سرشب که عملیات را شروع کرد تا نماز صبح که حین نماز و در شهر دیگری به نام یافا به او مشکوک شدند، نتوانستند او را پیدا کنند. چندین هزار آدم را همان شب جمع کردند و تمام جاده‌ها را کنترل گذاشتند تمام هواپیماهای شناسایی آمدند روی آسمان که یک جوان را بگیرند، تازه حین نماز صبح به او مشکوک شدند. با وجود این آن جوان هم تسلیم نشد و جنگید و شهید شد. چنین فرزندانی درون این سرزمین تربیت شده‌اند.

سردار قاآنی در ادامه گفت: چند ماه پیش خبری رسید به این رژیم که ۲ پهباد ناشناس دارد به طرف آنها می‌آید. رژیم صهیونیستی شبانه 41 هواپیمای جنگی و شناسایی و پهپاد رزمی و پهپاد شناسایی را بلند کردند از سر شب تا صبح تا آنها را شناسایی کنند و نتوانستند. بعد به مردم خودشان دروغ گفتند و گفتند رزمایش داشتیم. اما ما سوال می‌کنیم این عملیات هایی که بعد انجام شد، امکانات آن از کجا رسید؟ چگونه دست این بچه ها پر شد؟ مرد باشید و جواب مردم خودتان را لااقل بدهید. حزب الله قهرمان یک هواپیمای بدون سرنشین را فرستاد حدود ۱۰۰ کیلومتر داخل سرزمینی که متراکم ترین ابزار پدافندی آنجا متمرکز بود دور زد فیلم‌گرفت، عکس گرفت و هر کاری که خواست کرد و برگشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: یک حرف هم به این رژیم جنایتکار داریم و آدم‌هایی که متعلق به این سرزمین نیستند و آنها را جنایتکار می‌دانیم: عقل خود را به کار بیندازید! عمر رژیم در حال پایان است. تا خانه های اروپا و آمریکا و جاهایی که روز اول در آن زندگی نکبت بار داشته‌اید گران تر نشده و این منازل که در سرزمین های اشغالی دارید ارزان تر نشده، توصیه ما این است که منازل خود را در سرزمین اشغالی رها کنید و به سرزمین اصلی و جایی که از آن آمده اید برگردید.

وی تاکید کرد: این فهم را داشته باشید روز قدس همچنان با استحکام تا از بین بردن همه شما ادامه پیدا خواهد کرد و مقاومت هر روز قوی تر از گذشته و تا نابودی شما ایستاده است. این پیام رسمی روز قدس از گلوی و حنجره تمام مسلمانان دنیا از ایران اسلامی گرفته تا اقصی نقاط عالم است.

امیدواریم به حول و قوه الهی این پیروزی و موفقیت نهایی و نماز خواندن همه شما برگزار کنندگان روز قدس در مسجد الاقصی طولانی نباشد.