تمایل بایدن به توافق هسته‌ای با ایران/ اختلاف نظر سران آمریکایی

صباح زنگنه ، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با افکارنیوز کند شدن روند مذاکرات هسته‌ای وین را تشریح کرد: کند شدن روند مذاکرات در این روزها را شاید نتوان به یک علت منحصر کرد و چندین مورد دست به دست هم داده اند و این فضا به وجود آمده است. 

وی افزود: یکی از مهم ترین آن ها تردیدهایی است که در میان سران آمریکا وجود دارد و اختلاف نظرهایی که بین آن ها وجود دارد. موضوع دوم حمله روسیه به اوکراین است که باعث تحت الشعاع قرار گرفتن تمام بحث ها و موضوعات دیگر شده است.

زنگنه یادآورشد که البته کم توجهی برخی از مسئولان ما در داخل کشور نسبت به آثار تعلل در تصمیم گیری است که شاید این سه عامل به کندشدن مذاکرات مربوط است. البته فراموش نمی‌کنیم که قطعا پشت پرده، رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد که این روزها اسرائیلی‌ها دائم در حال رفت و آمد با مقامات آمریکایی و اروپا هستند تا آن‌ها را از پیشبرد موضوع مذاکرات منع کنند. همچنین برخی از همسایگان عربی ما نیز که مایل نیستند جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه قطعی و روشنی در توافق با کشورهای 4+1 برسد نیز بر مذاکرات موثر هستند.

تمایل بایدن به توافق هسته‌ای با ایران/ اختلاف نظر سران آمریکایی

او بااشاره به فشار حاکمیت آمریکا گفت: به نظر می‌آید خود شخص بایدن تمایل به توافق دارد و اخیرا هم اوباما انتقادی را مطرح کرده بود که چرا در تصمیم گیری تعلل می‌کنند و این فرصت بزرگ را از دست می‌دهند.اما گویا بایدن نمی‌تواند فضا را مدیریت و از آن عبور کند.

زنگنه درانتها یادآورشد که به هرحال توپ در زمین آمریکایی‌هاست و مقصر اصلی غربی‌هایی هستند که اراده تصمیم‌گیری از خود ندارند.