چرا جراحی اقتصادی از نان آغاز شد؟

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) که جهت رسیدگی به گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در مورد حذف ارز آرد صنفی و صنعتی برگزار شد، گفت: مدیریت بازار باید براساس اطلاعات دقیق و اصولی باشد، اما امروز شاهدیم براساس حدسیات، مدیریت صورت می‌گیرد و گزارشات با اطلاعات دقیق همخوانی ندارد. چرا جراحی اقتصادی با کالایی مثل نان آغاز شده که التهاب‌آفرین و تنش‌زا است؟ و شرایط به نحوی تغییر کرده که نان آزادپز از ۲ هزار تومان به ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته و فشار آن به اقشار و مناطق محروم وارد می‌شود؟

وی با تاکید بر اینکه نیاز است رئیس‌جمهور با مردم به صورت رودررو و شفاف سخن بگوید، عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید گزارشات را به مردم ارائه کند و از چند صدایی در بدنه دولت پرهیز شود، آیا وضعیت قیمت خودرو و افزایش دائمی نیز متاثر از بازار اوکراین است؟ آیا وضعیت فعلی مدیریت بازار ناشی از بازارهای بین‌المللی است؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نهاده‌های دامی به وضعیتی رسیده است که شاید سال آینده دیگر دامی در کشور باقی نماند! و آنچه که ما از مناطق مختلف و حوزه‌های انتخابیه درمی‌یابیم که در ۵۰ روز گذشته نهاده‌ای توزیع نشده و وزارت جهاد برنامه‌ای برای این موضوع نداشته است.

چرا جراحی اقتصادی از نان آغاز شد؟