ند پرایس مدعی حمایت از مذاکرات وین شد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از تلاش‌های دیپلماتیک و نیز مذاکرات در زمینه توافق هسته‌ای ایران پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود گفت تحریم‌های جدید کشورش، ۲۵۰۰ شهروند روسیه را نیز در بر خواهد گرفت.

ند پرایس گفت: تحریم‌های جدیدی که به تازگی اعلام کردیم، ۲۵۰۰ شهروند روسیه و نیز ۱۳ شهروند بلاروس را شامل می‌شود.

او همچنین با اشاره به تحریم شبکه‌های تلویزیونی روسیه گفت: تحریم ۳ شبکه تلویزیونی روسیه، پیامی را برای شرکت‌های بین المللی ارسال می‌کند که خواهان انجام تبلیغ در این شبکه‌ها هستند.

ند پرایس در ادامه گفت: ما از نزدیک همه چیز را در شرق اوکراین زیر نظر داریم. سفیر آمریکا به کی‌یف بازگشته است و پیشتر نیز تأکید کردیم که به دنبال تسریع در بازگشت دیپلمات‌های خود به پایتخت اوکراین هستیم.

ند پرایس گفت: کاری که اوکراینی‌ها پس از ۱۰ هفته از حمله روسیه انجام دادند، پیروزی واقعی برای ملت اوکراین به حساب می‌آید.

ند پرایس در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد که هدف از جنگ اوکراین، دفاع از روسیه است، به شکلی آشکارا خلاف منطق است.

او گفت: من اعمال تحریم‌های جدید علیه هر طرفی که ثابت شود به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پرداخته است را بعید نمی‌شمارم. پوتین به دنبال آن است تا از طریق بازداشت و مصادره تریبون رسانه‌های مخالف، هر صدای اعتراضی را خفه کند.

ند پرایس مدعی حمایت از مذاکرات وین شد

ند پرایس در ادامه با اشاره به مسأله کره شمالی مدعی شد: شلیک موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی، نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می‌رود.