توزیع عادلانه یارانه‌ها، فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

فتح الله توسلی درباره سخنان شب گذشته رییس جمهور با مردم گفت: افزایش قیمت نان صنعتی در روزهای گذشته، سبب ایجاد نگرانی در بین مردم شد و این دغدغه شکل گرفت که شاید سایر اقلام و کالاهای اساسی هم گران شوند. ولی با سخنان چند روز پیش معاون اول رییس جمهور و همچنین گفت و گوی زنده شب گذشته رییس جمهور با مردم، این نگرانی‌ها رفع شدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: شب گذشته همزمان با سخنان رییس جمهور، بخشی از مبالغ یارانه‌ای که در اصلاح ارز ترجیحی در نظر گرفته شود بود، در کارت افراد یارانه بگیر واریز شد که این اقدام عملی مهر تایید سخنان رییس جمهور و نشانه صدق گفتار ایشان برای افزایش اعتماد عمومی بود.

وی ادامه داد: سخنان رییس جمهور که همزمان با این واریزی انجام شد، برخی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم را رفع کرد. البته لازم است دولت برنامه جامع و کامل خود را برای ادامه روند اعتماد سازی اصلاح ارز ترجیحی به مردم بیان کند تا برخی از افراد سودجو با انگیزه‌های سیاسی در این مسیری که دولت در پیش گرفته، سنگ اندازی نکنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه سخنان شب گذشته رییس جمهور، آرامش را به کشور بازگرداند، درباره میزان همراهی مجلس با دولت در این تحول اقتصادی گفت: تاکنون مجلس با دولت برای تحول اقتصادی همکاری کامل داشته و به رغم اینکه ابتدا مجلس مخالف اصلاح ارز ترجیحی بود، اما روشنگری که دولت در این باره  سبب همراهی مجلس با دولت شد تا دولت نسبت به اصلاح و مدیریت ارز ترجیحی اقدام کند.

توزیع عادلانه یارانه‌ها، فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

توسلی با اشاره به اینکه عدالت یارانه‌ای دولت با اصلاح ارز ترجیحی به ریشه کنی فقر مطلق منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصل موضوع اصلاح ارز ترجیحی رساندن این یارانه به نیازمندان واقعی است، مجلس و دولت در این موضوع هم نظر هستند.