دلنوشته امیرعبداللهیان برای شهید قاسم سلیمانی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بهانه سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران در دلنوشته‌ای برای سردار شهید قاسم سلیمانی نوشت:

مسافر شام!

خوش آمدی!

در همه جای ایران، تصویر اقتدارآمیز و زیبای سردار رشید اسلام، قهرمان بزرگ مبارزه  با تروریسم، حاج قاسم سلیمانی نقش بسته است.

امروز دمشق در امنیت و ثبات است. حلب می‌خندد، دیرالزور آرام است، کودکان سوریه سرگرم بازی و شادی اند و کوچه‌های نبل و الزهرا، فوعه و کفریا و …از صدای خمپاره‌ها، دیگر نمی‌لرزد.

در این دلنوشته آمده است: امروز دیگر از کابوس داعش در دیار شام، اثری باقی نمانده و این همان وعده‌ای بود که حاج قاسم، مژده آن را داده بود.

وی افزود: حاج قاسم، نامی است که برای همیشه در خاطر منطقه و جهان و ملت سوریه باقی خواهد ماند. نامی آشنا برای مردمانی که امید را از تبسم او، هدیه گرفتند و در اوج جولان پرچم سیاه داعش، دل به قدم‌های سرشار از اراده قوی قاسم سلیمانی در کنار رزمندگان سوریه و در ریف دمشق و حلب و حمص و درعا خوش کردند.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان شهریور ۱۴۰۰ در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه دی ماه ۱۴۰۰ نیز در گفت‌وگویی با بیان این‌که سردار سلیمانی در ظرایف دیپلماسی نوین دست برتر را داشت، گفت: ماموریتی که سردار سلیمانی در کمک به امنیت منطقه‌ای داشت، به گونه‌ای بود که هیچ‌گاه به دنبال این نبود که از حساب دیگر ملت‌ها برای مذاکرات، هزینه کند. او امنیت دسته جمعی منطقه ای را مقوله‌ای بسیار مهم می‌دانست و همواره به حاکمان این کشورها و هم نسبت به رویکرد مردم و افرادی که در عرصه مبارزه با تروریسم در کنار سردار بودند، نگاه بسیار ویژه‌ای داشت.

دلنوشته امیرعبداللهیان برای شهید قاسم سلیمانی

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در سفری از پیش اعلام نشده به تهران آمد و ضمن ملاقات با مقام معظم رهبری دو دیدار با ‌آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور سوریه با تأکید بر اینکه امروز رئیس‌جمهور و ملت سوریه نزد ملت‌های منطقه سرافرازند، افزودند: امروز همه به سوریه به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند. 

امیرعبداللهیان هم پس از این سفر در توئیتی با بیان اینکه سفر امروز بشار اسد فصل جدیدی از روابط راهبردی ایرا‌ن و سوریه را گشود، تصریح کرد: مصمم هستیم تا روابط را به سطح شایسته دو ملت ارتقاء دهیم.