۹۵ درصد مردم باید یارانه‌ها را دریافت کنند/رئیس‌جمهور توان و آبروی خود را پای عادلانه سازی یارانه ها گذاشته است

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفتگو با افکارنیوز با بیان اینکه دولت باید تکلیف جاماندگان برنامه عادلانه سازی نظام پرداخت را مشخص کند، اظهار کرد :اصلی ترین سرمایه کشور مردم هستند لذا دولت در حال خدمات رسانی است اما در اطلاع رسانی ضعیف است.

 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور توان و آبروی خود را پای اجرای برنامه عادلانه سازی نظام پرداخت گذاشته است، ادامه داد: آیت الله رئیسی تلاش دارد برنامه عادلانه سازی نظام پرداخت به درستی عملیاتی شود اما اطلاع رسانی در این بخش از سوی وزرا بسیار ضعیف است و حتی در این بخشنامه ناهماهنگی هم دیده می‌شود، به طوری که گاه سه وزیر را به مجلس دعوت می کنیم و اما سه نمونه حرف از آن ها می شنویم.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید با مردم صادق و شفاف باشیم، گفت: مردم باید به آنچه که مسئولین می‌گویند، اعتماد کنند بنابراین ۹۵ درصد مردم باید یارانه‌ها را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین اگر قرار است پنج درصد هم در این بخش یارانه دریافت نکنند باید در این زمینه اقناع سازی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متاسفانه بنده افرادی را می‌شناسم که تحت پوشش کمیته امداد هستند و اما یارانه شان قطع شده است بنابراین این گونه مسائل خلاف عدالت و وعده‌های دولت است و همچنین خلاف مصوبات مجلس.

وی تاکید کرد: در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ کارشناسان سازمان برنامه و بودجه به ما تعهد دادند که در اجرای عادلانه سازی نظام پرداخت‌ها نمایندگان نباید نگرانی داشته باشند همچنین مسئولین تاکید داشتند که می کوشند یارانه پنهان را به طور مستقیم به دست مردم برسانند،اما هم اکنون مردم از ما می‌پرسند چرا یارانه شان قطع شده است لذا باید در این رابطه با مردم صادق بود.

شهباز حسن‌پور بیگلری

حسن پور بیگلری ادامه داد: یارانه ها باید به درستی و دقیق به دست مردم برسد و پس از آن اگر دولت جراحی اقتصادی دارد به اطلاع مردم برساند.