آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای/غرب درتلاش است خطوط قرمز ایران را نپذیرد

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درخصوص وضعیت مذاکرات هسته ای وین می گوید: مدتی است روند مذاکرات هسته ای وین به بازی ها و عدم اراده سیاسی غرب به ویژه آمریکا گره خورده است و باز هم با بهانه های همیشگی آن ها روبرو شده ایم.

وی افزود: مولفه های مختلفی می تواند در پررنگ شدن این بهانه ها از سوی غرب تاثیرگذار باشد. به طورمثال جنگ اوکراین و روسیه ، تلاش برای نپذیرفتن خواسته های جمهوری اسلامی ایران، عدم اراده دولت آمریکا و لابی صهیونیستی بر کند شدن روند مذاکرات تاثیر داشته اند.

عزیزی می گوید: اما نکته قابل توجه این است که ایران در دور جدید مذاکرات موضع خود را تغییر دادده و بنای ما بر ایجاد روابط سازنده است. زیرا اگر قرار باشد که باز هم به توافقی دست یابیم اما هیچ ضمانت اجرایی نداشته باشد، دوباره کاری است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: عده ای غربگرا درتلاش هستند نشان دهند که مقصر کندشدن روند مذاکرات هسته ای وین جمهوری اسلامی ایران است. این درحالی است که طبق هیچ یک از قوانین بین المللی خواسته های ایران غیرقانونی یا زیاده خواهانه نیست.

او خاطرنشان کرد: ما طی سال های گذشته تجربه کرده ایم که هرچقدر هم با غرب و آمریکا راه بیاییم، باز هم چیزی نصیب ما نمی شود. ایران مدت هاست که تلاش کرده به غربی ها ثابت کند به دنبال سلاح هسته ای نیست و هیچ خطری از این بابت آن ها را تهدید نمی کند.

آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای/غرب درتلاش است خطوط قرمز ایران را نپذیرد

عزیزی درانتها یادآورشد: درهمین راستا جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید درتلاش است که تا آنجا که امکانش وجود دارد به توافقی دست یابد که تضمین اجرای تعهدات در آن وجود داشته باشد. اگر هم غربی ها به چنین توافقی تن ندهند، به ضرر خودشان است.