تشکیل پیمان سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره  به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دولت اظهار کرد: روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی هر کشور است.

وی افزود: ما باید روابط اقتصادی خوبی را با کشورهای همسایه داشته باشیم.

 این نماینده مجلس تصریح کرد: روابط اقتصادی با کشورهای منطقه می تواند خلاهای موجود در کشور را مرتفع کند و تحریم ها را بشکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشترک با همسایگانمان داشته باشیم تاکید کرد: ما می‌توانیم از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرده تا یک پل اقتصادی با همسایگانمان ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران یک کشور ثروتمند است اظهار کرد: ایران در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد و کشورهای همسایه به بسیاری از تولیدات و صنایع ما احتیاج دارند و نمی‌خواهند تولیدات خود را از کشورهای دور تأمین کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما در منطقه می‌تواند یک اقتصاد قالب باشد، گفت: ما می‌توانیم بیشترین ارز آوری در بین کشورهای منطقه را داشته باشیم و حتماً راه مبارزه با تحریمها ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: امروزه در هر گوشه ای از جهان چند کشور گردهم می‌آیند و یک اتحاد و پیمان اقتصادی و سیاسی تعریف می‌کنند لذا ما متاسفانه نتوانستیم برای خودمان یک پیمان اقتصادی و سیاسی تعریف کنیم بنابراین ما می توانیم برخی کشورها را در قالب یک پیمان سیاسی و اقتصادی گردهم بیاوریم.

تشکیل پیمان سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه

این نماینده مجلس اظهار کرد: ایجاد پیمان اقتصادی یکی از ضروریت های اقتصادی امروز ماست و این مسئله می‌تواند روی سیاست کشورهای همسایه تاثیرگذار باشد لذا اگر ارتباطات و روابط اقتصادی شکل گیرد این مسئله تاثیرات امنیتی زیادی خواهد داشت.