دولت رئیسی در حال آواربرداری و پرداخت بدهی«تدبیری‌ها» است

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سیاست حذف ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم گفت: با توجه به سیاست‌های دولت قبل، این دولت در حال آواربرداری و پرداخت بدهی است. موضوع یارانه‌ها نیز به دلیل مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها بسیار مهم است. هرچند این دست از مشکلات در جهان نیز به وجود آمده؛ مانند بحران مواد غذایی در اروپا، خاورمیانه و اوکراین.

 

وی تصریح کرد: در ایران نیز به علت سیاست‌های اشتباه دولت‌های قبل به خصوص دولت روحانی، مشکلات معیشتی و اقتصادی به اوج خود رسید. حالا دولت جدید تصمیم دارد اصلاحات اساسی اقتصادی یا به تعبیری جراحی اقتصادی انجام دهد، درواقع با این کار می‌خواهد وضعیت اقتصادی کشور را ترمیم بخشیده و ارتقا دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر اینکه دولت باید بر اساس آمار دقیق دهک‌ها، وضعیت مردم و کارشناسی‌ها وارد این عرصه بشود، عنوان کرد: دولت نباید ایجاد نظم در اجرای این سیاست جدید را فراموش کند. این‌طور نباشد که عده‌ای نیازمند هنوز یارانه نگرفته باشند. هرچند که دولت تعدادی منابع، سایت و سامانه را برای اعتراض و تصحیح معرفی کرده، اما بازهم نیازمند کارشناسی بیشتر است تا خسارت‌های کمتری وارد شود.

سجادی گفت: حجم پرداخت نقدینگی دولت به مردم بالاست و این حجم وارد بازار می‌شود. گوشت، مرغ و برخی اقلام دیگر گران شده‌اند اما خوشبختانه یارانه‌های اخیر تقریباً قدرت خرید بعضی از اقشار را بالا برده است.

دولت رئیسی در حال آواربرداری و پرداخت بدهی«تدبیری‌ها» است

وی گفت: به نظر می‌رسد نقص‌هایی در این طرح وجود داشته باشد، به عنوان مثال اگر کسی چند سال پیش دارایی داشته و اکنون ندارد، دولت آن را به عنوان دارایی کنونی وی به حساب آورده و یارانه‌اش را قطع کرده‌اند، این نشان می‌دهد آمارها به روز نیست، افراد واجد شرایط باید به درستی شناسایی شوند. این انتظار می‌رود که مشکلات این چنین حل شود.