تصمیمات جدید برای مهریه/ قانون مهریه اصلاح می شود

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو  افکارنیوز، با اشاره به اصلاح قانون مهریه گفت: طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید و این مصوبه به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: ما در سه حوزه قانون مهریه را اصلاح کردیم. بر اساس مصوبه جدید، اگر زوج درخواست اعسار داد، تا زمانی که قدرت پرداخت دین ثابت نشود، به زندان نمی‌رود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر زوجه برای اینکه مهریه خود را به اجرا بگذارد، مجبور است به دادگاه برود و طرح دادخواست بدهد و شکایت کند تا حکم بگیرد و مهریه را به اجرا بگذارد که ما این را هم اصلاح کردیم.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، زوجه می‌تواند سند مهریه را به عنوان سند اجرایی در ادارات ثبت به اجرا بگذارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای جلوگیری از مسابقه نامبارکی که در افزایش مهریه اتفاق افتاده است، مصوب کردیم که از زوج‌هایی که مهریه‌های سنگین ثبت می‌کنند، حق ثبت اخذ شود.

تصمیمات جدید برای مهریه/ قانون مهریه اصلاح می شود

این نماینده مجلس ادامه داد: ما برای مهریه های تا سقف ۱۴ سکه حق ثبت در نظر نگرفتیم و مهریه های ۲۰۰ سکه به بالا مشمول پرداخت ۱۵ درصد حق ثبت می شوند و زوج ها باید ۱۵ درصد قیمت سکه ها را به عنوان حق ثبت پرداخت کنند.

حجت الاسلام نقدعلی تاکید کرد: این مصوبه عاملی بازدارنده است تا جلوی مسابقه نامبارکی که در افزایش مهریه اتفاق می‌افتد، گرفته شود.