حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱/ علت تاخیر پرداخت حقوق سربازان

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز ،با اشاره به موضوع  تاخیر در پرداخت حقوق مصوب سربازان در سال ۱۴۰۱ گفت: دو موضوع در بخش فعالیت سربازان در بودجه مدنظر قرار گرفت، یک؛ مبحث حقوق و دوم سایر نیازمندیهای ضروری در این بخش.

 

 وی تصریح کرد: در قانون بودجه حقوق سربازان به حداقل حداقل ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۵۰۰ تومان رسید و البته این موضوع مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح را ندارد و با این حال باید اجرایی شود.

 

این نماینده مجلس گفت: اینکه ستاد کل مبالغی را در این راستا تعدیل کرده است به نظر مربوط به تعدیل از ناحیه تخصیص های بودجه عمومی بوده است با این حال قانون بودجه ۱۴۰۰ تاکید دارد که حقوق سربازان حداقل سه میلیون و سیصد و پنجاه و حداکثر ۵ میلیون و پانصد باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سربازان نباید نگرانی در زمینه واریز حقوق مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ داشته باشند البته در حال حاضر ما در دو ماهه اول سال قرار داریم و آن تفاهم‌نامه‌های بودجه امضا نشده است و برخی از آن ردیف ها به نوعی در حال ساماندهی است.

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱/ علت تاخیر پرداخت حقوق سربازان

زارع  تاکید کرد: به دلیل اینکه بررسی بودجه در سال ۱۴۰۱ مقداری طولانی شد حتماً تخصیص ها در فروردین و اردیبهشت مثل سالهای قبل نبود و سربازان باید مطمئن باشند آن مبالغی که از محل هدفمندی و بودجه عمومی برای حقوق آنها پیش‌بینی شده حتماً پرداخت خواهد شد.