اذعان دشمن صهیونیستی به موفقیت ایران

یک نظامی سابق رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در تحلیلی اذعان کرد که ایران پهپادهای مختلف و تسلیحات هوایی دقیق برای «حمله پیشگیرانه» علیه دشمن صهیونیستی در اختیار دارد.

سرهنگ بازنشسته «میخائیل سگال» و از تحلیلگران ارشد اندیشکده «مرکز اورشلیم» در تحلیلی که در وبگاه «جی‌ان‌اس» منتشر شده است، نوشت که ایران به توسعه و گسترش توانایی خود برای استقرار و تولید پهپادها ادامه می‌دهد. در عین حال، این کشور تسلیحات پرتاب هوایی دقیق با پهپاد، سکوهای پرتاب و سامانه‌های جمع آوری اطلاعات تولید می کند.

اذعان دشمن صهیونیستی به موفقیت ایران

به گفته سرهنگ سگال، همه اینها بخشی از دکترین جنگ نامتقارن ایران است. ایران همچنین تاکید می‌کند که برخی از نمونه‌های پهپاد این کشور سال گذشته به سمت اسرائیل پرتاب و برای «حمله پیشگیرانه» علیه دشمن صهیونیستی در نظر گرفته شده‌اند.

این نظامی سابق  رژیم موققت صهیونیستی در بخش دیگر این تحلیل نوشت، ایران این توانایی را با کمک درس‌های گرفته شده از جنگ در عرصه‌های مختلف توسعه می دهد.

به گفته تحلیلگر مرکز اورشلیم، ایران همچنان به «صادرات» پهپادها به  گروه‌های «مقاومت» منطقه ادامه می‌دهد .ایران همچنین یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در تاجیکستان برای تولید پهپادهای «ابابیل-۲» محصول شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) افتتاح کرده است.

وبگاه «دبکا فایل» نیز نوشت،  ایران با نمایش قدرت، در یک پایگاه پهپادی مخفی در کوه زاگرس ۱۰۰ فروند پهپاد عرضه کرد. این وبگاه وابسته به سازمان جاسوسی موساد به مکان این پایگاه در اعماق زمین اشاره کرد و نوشت که اکثر این پهپادها به موشک‌های «قائم-۹» که برابر با موشک‌های هلفایر آمریکایی هستند، مسلح بودند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از آماده باش یگان‌های پدافند ارتش رژیم موقت صهیونیستی از بیم حملات نیروهای مقاومت خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»  یگان‌های پدافند هوایی (رژیم) اسرائیل به دلیل نگرانی از اینکه ایران ممکن است در پاسخ به ترو شهید «صیاد خدایی» حمله‌ای انجام دهد، خود را تقویت کرده‌اند.  مقامات امنیتی رژیم موقت صهیونیستی از حمله موشکی یا انتحاری گروه‌های تحت حمایت ایران در لبنان و سوریه بیم دارند و سامانه‌های مختلف پدافند هوایی از جمله «گنبد آهنین» در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.