دخالت در انتصابات شان و جایگاه نمایندگان را زیر سوال می‌برد

اسماعیل کوثری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی تاکید داشتند، گفت: نمایندگان در دوران تبلیغات انتخاباتی، قول‌ها و وعده‌هایی به مردم می‌دهند که در چارچوب حوزه کاری یک نماینده مجلس نیست و بیشتر جنبه اجرایی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مسئله باعث می‌شود که نمایندگان پس از کسب آراء مردم و راهیابی به مجلس برای انتصاب مدیران مورد نظر خود به منظور تحقق وعده‌های اجرایی‌شان خود به مسئولان در قوه مجریه فشار بیاورد.

کوثری اظهار داشت: طبیعی است در چنین شرایطی مدیری بر سر کار می‌آید که با مقام بالاتر خود هماهنگی لازم را ندارد و در نهایت کار مردم روی زمین می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دخالت یک نماینده در انتصاب مدیران اجرایی وظیفه نمایندگی وی را به ویژه در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین زیر سوال می‌برد، نمایندگان باید به جای دخالت در انتصابات به وظیفه نظارتی خود عمل کنند..

دخالت در انتصابات شان و جایگاه نمایندگان را زیر سوال می‌برد

کوثری اظهار داشت: شایسته این است که ما نمایندگان در چارچوبی که قانون برای ما تعیین کرده حرکت کنیم و به انجام وظایف قانونی خود بپردازیم و اگر مقامات اجرایی از ما مشورتی خواستند به آنها مشورت بدهیم.