سیدحسن خمینی: امام(ره) منادی استقلال و عزت مردم ایران شد

حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره) که با حضور رهبر معظم انقلاب، مسؤولان لشکری و کشوری و خیل عاشقان حضرت روح الله در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه سالگرد امسال، جلسه ممتاز و متفاوتی است، دو سال پس از کرونا تصمیم بر آن شد که این مراسم در نوعی متفاوت برگزار شود به همین جهت از خیل بی‌شماری از علاقه‌مندان و عاشقان امام(ره) که توفیق نشد میزبان آنها باشیم، صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: سالگرد امام(ره) بهانه‌ای است تا بیش از هر زمان دیگری از ایشان بگوییم و بشنویم و از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد، روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظبیم را رقم بزند در میان خودمان ذکر کنیم و نام مبارکش را بر زبان بیاوریم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) بیان کرد: امام راحل مظهر خوبی‌های بسیاری است و مظهر آرمان‌های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند، یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد.

 سیدحسن خمینی: امام(ره) منادی استقلال و عزت مردم ایران شد

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: اگر زندگی امام(ره) را مرور کنیم نقاط بسیار درخشانی در شخصیت ایشان وجود دارد و از جمله مهمترین آنها آرمان‌های باشکوه انقلاب اسلامی است که امام راحل توانستند خود را نماد و مظهر آن آرمان‌ها نشان دهند.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند؛ این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جا شناخته شده نیست، تصریح کرد: انقلاب ما از جهات متعدد دارای ویژگی‌های استبدادستیزی، استعمارستیزی، آزادی‌خواهی و مبارزه با تحجر است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) یادآور شد: امام راحل، از روزی که انقلاب شروع شد و نهضت اسلامی به پا خواست، آرمان‌های انقلاب را فریاد کرده و ملت را به این آرمان‌ها فرا خواند.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود و این وابستگی در جهات مختلف هم به شرق و هم به غرب بود، خاطرنشان کرد: امام(ره) منادی استقلال و عزت مردم ایران شد و مردم را از جنایاتی که از دوره قاجار از سر تا ذیل کشور را در اختیار دیگران تعریف می‌کرد، به آزادی، استقال و عزت رهنمون کرد.