علامه سید شهنشاه نقوی: هیچ ملت مسلمانی حق ندارد اسرائیل را به رسمیت بشناسد/ امام خمینی (ره) و علامه اقبال دو شخصیت مکمل هستند

علامه سید شهنشاه نقوی ، عالم و محقق برجسته دینی پاکستان در گردهمایی « یاد امام خمینی (ره) » در حسینیه ایرانیان شهر کراچی، با بیان اینکه میراث گرانبهای امام راحل به عنوان یک مبارز و رهبر سیاسی، استکبارستیزی و عدم پذیرش اسرائیل بود، گفت: متاسفانه شاهدیم که برخی از کشورهای مسلمان روابط خود را با اسرائیل عادی کرده اند . آمریکا و اسرائیل نماد استکبار هستند و امروز  مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی هندو های ساکن پاکستان حق پذیرش اسرائیل را ندارند.

علامه شهنشاه نقوی با اشاره به گسترش اندیشه‌ و سلوک امام خمینی (ره) در میان مردم آزاده جهان افزود: امام راحل با رفتار و عمل خویش ما را هدایت کردند، ایشان سزاوار بزرگداشت در سراسر جهان هستند و مردم آزاده زیادی در جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان ایشان را دوست دارند. 

وی با بیان اینکه علامه اقبال لاهوری و امام خمینی (ره) دو شخصیت مکمل جهان اسلام هستند که موجب تقویت ایمان و وحدت در میان مسلمانان شدند، خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی از دغدغه‌های اساسی امام بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های بارز امام، خلوص و صداقت ایشان است، اظهار داشت: ایشان در همه امور خدا را می‌دیدند. شخصیت مترقی داشتند و بانوان را تجلیل می کردند، از نگاه امام این مادران و فرزندان پاک آنان بودند که انقلاب را به این پیروزی رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین دادسرشت تهرانی، رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد کراچی دیگر سخنران مراسم با بیان اینکه خلوص و قیام برای خدا یکی از رمزهای پیروزی امام راحل است، گفت: اگر یک مسلمان برای خدا قیام کند، حتی اگر تنها باشد، خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است. امام اینگونه بود اگر تدریس می‌کرد، اگر با ظلم مخالفت می‌کرد، و اگر فریاد می‌زد، فقط برای خدا بود. 

محمد عباس جعفری، نماینده مجلس ایالت سند، از دیگر سخنرانان این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی بی نظیر در جهان است که به  رهبری یک شخصیت اسلامی خبره در مسایل سیاسی و اجتماعی به پیروزی رسید.

فیروزالدین رحمانی، رییس انجمن جهانی اتحاد پاکستان،  با بیان اینکه امام خمینی انقلابی را رهبری کرد که جهان هرگز آن را از یاد نخواهد برد، گفت: مردم پاکستان همیشه نسبت به ایرانیان اظهار محبت و دوستی می کنند، به این دلیل آنکه پیام اصلی انقلاب اسلامی وحدت اسلامی است.

نذیر لغاری، مدیر شبکه تلویزیونی بول نیوز، با اشاره به پایداری انقلاب اسلامی ایران به رغم تلاش دشمنان برای نابودی آن گفت: این انقلاب پاک بود و بعد از این  الهام بخش انقلاب های جهانی خواهد بود.

علامه غلام عباس رئیسی، رییس حوزه علمیه امام خمینی (ره) کراچی، دیگر سخنران نشست گفت: خداوند در قرآن می فرمایید صبور و شاکر باشید، زندگی امام از کودکی تا رهبری نشان داد، هر دو صفت را دارا هستند و با این صفات از نعمت الهی انقلاب به نحو احسن استفاده کردند.

قاضی احمد نورانی، معاون شورای وحدت ملی با اشاره به حمایت بی دریغ امام خمینی از مردم فلسطین، عنوان کرد: امام در زمانه ای که جهان ، مردم فلسطین را تنها گذاشته بود، با روحیه بخشیدن به فلسطینیان، نهضت ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی را جانی دوباره بخشید. 

گفتنی است، مداحی آقای علی ادیب رضوی، مداح اهل بیت و تلاوت قرآن توسط وجاهت حسین، قاری ممتاز پاکستانی از دیگر بخش های این نشست بود.