تقویت نظارت مجلس/ تعامل با مجالس کشورها در دنیا

جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره عملکرد مجلس یازدهم ، اظهار داشت: مجلس یازدهم در بعد نظارتی اقدامات مهمی را انجام داده است اما لازم است در دو سال آینده بُعد نظارتی مجلس تقویت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر رویه در مجلس به گونه‌ای است که انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس معمولاً بر اساس تخصص افراد نیست. گاهی اوقات افرادی دارای تخصص هستند، اما از حضور در هیئت رئیسه یک کمیسیون کنار گذاشته می‌شوند که باید این رویه تغییر کند. تخصص گرایی در انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفرهای بین مجالس در مجلس یازدهم ضعیف بوده است. ارتباطات پارلمانی و دیپلماسی خارجی مجلس در دوره‌های قبل قوی‌تر بود اما الان تضعیف شده است که باید تقویت شود.

جلال‌زاده تاکید کرد: ما باید با کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم و ارتباط خود را گسترش دهیم. لازم است با مجالس کشورهای مختلف ارتباطات خود را تقویت کنیم که این کار در رفع مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی اثرگذار است.

وی با اشاره به نقاط قوت مجلس یازدهم، گفت: هزینه‌های مجلس یازدهم نسبت به مجالس گذشته کاهش محسوسی داشته است. این مجلس از بسیاری از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از نقاط قوت مجلس یازدهم این است که بررسی طرح‌ها و لوایح در این مجلس سرعت بسیار بالایی دارد.

جلال محمودزاده

وی اظهار کرد:به عنوان مثال مسائل کلیدی و مهم مانند رتبه‌بندی معلمان و یا جهش تولید مسکن بسیار زود در مجلس مطرح و تعیین تکلیف می‌شود. این مسائل حاکی از آن است که روند پیگیری و تصویب مصوبات در مجلس یازدهم نسبت به مجالس قبل سرعت خوبی دارد.

حانیه سجودی