قدرت‌نمایی ایران با تحویل نفتکش غول پیکر به ونزوئلا

علی زارعی در عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نفتکش افراماکس شرکت صدرا بوشهر با وزن 21 هزار و 500 تنی و ظرفیت 113 هزار تن دارد و دارای 250 متر طول، 44 متر عرض، 21 متر ارتفاع و آبخور آن 14.8 متر که با تلاش متخصصان این شرکت طراحی، ساخته و آب‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا ادامه داد: این نفتکش به همراه اسناد در نشست رئیس جمهور ایران و ونزوئلا ،  با دستور آیت‌الله رئیسی ، رئیس جمهور ایران تحویل کارفرما ونزوئلایی شد.

وی تصریح کرد: پس از انجام آزمایش‌های نهایی در آب‌های آزاد و بین‌المللی همزمان با سفر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران دومین نفتکش افراماکس ایرانی تحویل رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا شد.

زارعی افزود: به میمنت میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام و 8 ستاره بر روی پرچم ونزوئلا 8 بار بوق نفتکش در خلیج‌فارس به صدا درآمد.

 قدرت‌نمایی ایران با تحویل نفتکش غول پیکر به ونزوئلا/ 2 نفتکش دیگر در راه است

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا گفت: همزمان با تحویل اسناد کشتی به طرف ونزوئلایی، تماس رئیس جمهور ایران با پل فرماندهی کشتی و کاپیتان ایرانی مستقر در نفتکش افراماکس 2 برقرار شد و با قدردانی از تلاش شرکت صنعتی دریایی ایران ساخت این نفتکش را نشان از توانمندی صنعت ایران در کشتی‌سازی دانست.

زارعی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد برای ساخت 2 کشتی دیگر توسط شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا با کشور ونزوئلا به امضا رسید.