برگزاری حج ایمن و موفقیت نهادهای ذیربط در عربستان مورد تاکید ماست

وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت: امسال حجاج کشورمان برای تشرف به بیت الله الحرام و زیارت مرقد پیامبر اعظم(ص)و بقیع آماده می شوند و با تلاش مستمر حج و زیارت کشورمان و همکاری سایر نهادها،این فریضه الهی برای مردم محقق خواهد شد.

 

حسین امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد که برگزاری حج ایمن، آرام،وحدت بخش و با عزت و موفقیت نهادهای ذیربط در عربستان مورد تاکید ماست.

 نخستین پروازهای زائران خانه خدا به سرزمین وحی، صبح امروز (یکشنبه) از فرودگاه کرمان و ترمینال سلامِ فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

این پروازها در مدینه منوره فرود خواهند آمد. 

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از امروز ۲۲ خرداد تا ۱۲تیر روزانه یک تا پنج پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی در ۲۲ روز کاری انجام می‌شود.

پروازهای حج توسط هواپیمایی ایران ایر از ۱۸ فرودگاه کشور انجام می‌شود اما سه ایران‌لاین قشم‌ایر، ایران ایرتور و معراج نیز برای پشتیبانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

در مجموع با ۴۸ پرواز برای انجام حج تمتع امسال، ۱۱ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی فقط از «فرودگاه امام» به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.

عملیات رفت زائران ایرانی امروز ۲۲ خرداد ماه آغاز و روز ۱۲ تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد.

از سویی دیگر در خصوص بحث های مربوط به مراقبت های بهداشتی در مقابل ویروس کرونا رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفته که با تزریق دو دوز واکسن کرونا اجازه سفر به عربستان داده می‌شود، تزریق واکسن فلج اطفال جزئی از دستورالعمل مسئولان عربستان سعودی است.

همچنین با توجه به نرخ دلار قیمت واکسن مننژیت برای زائران حج تمتع در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین سازمان هلال احمر اعلام کرده تست pcr برای تمام زائران الزامی است و ۲۸۰ پزشک هلال‌احمر جهت پوشش درمانی مراسم حج اعزام می شوند.

برگزاری حج ایمن و موفقیت نهادهای ذیربط در عربستان مورد تاکید ماست