سیاسی کاری آمریکایی ها در سازمان های بین المللی/ آژانس انرژی اتمی سیاسی عمل نکند

عباس مقتدایی  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی مغایر با مسئولیت های مشخص شده است، گفت: آژانس یک نهاد خدمت رسان است که باید متناسب با وظایف ذاتی که بر عهده دارد صرفا به اعضا خدمات بدهد و در قبال آن خدمات، تکالیفی که برای او مشخص شده است را از کشورها بخواهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چندین بار تا کنون اتفاق افتاده است که آژانس فراتر از مسئولیت قانونی خود و تحت تاثیر قدرت های بزرگ از جمله آمریکا و چند کشور اروپایی تلاش کرده است که آنچه که قدرت ها می خواهند را از طریق آژانس فراهم کند.

 

وی بیان کرد: این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در صحنه بین المللی کشوری مسئولیت پذیر و به مسئولیت های خود فراتر از آنچه که حتی قوانین و مقررات مشخص کرده بودند برای ایجاد اطمینان و حسن نیت خود عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات ما صرفا اقدامات صلح آمیز است اما در این جهت حفظ منافع ملت مان بسیار برای ما حائز اهمیت است به همین جهت است که مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تمام تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران تکلیف را مشخص کرده است.

وی  متذکر شد: اکنون آمریکایی ها به دنبال سیاسی کاری در سازمان های بین المللی هستند همانگونه که در سطح دریاها نیز راهزنی می کنند و کشتی های ایران را می دزدند. که البته همانگونه که ما در عرصه دریایی قدرت لازم برای دفاع از خودمان را داریم در عرصه های بین المللی نیز دست ما بسته نیست.

مقتدایی گفت: آنچه که اکنون از آژانس انتظار میرود آن است که سیاسی عمل نکند و به عنوان یک آژانس و یا مرکز خدمت رسانی صرفا امور فنی و تخصصی خود را عمل کند.

سیاسی کاری آمریکایی ها در سازمان های بین المللی/ آژانس انرژی اتمی سیاسی عمل نکند

وی در پایان گفت: پیش تر هم گفته بودیم اگر آژانس بخواهد فراتر از مسئولیت های خود عمل کند جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل، مقتدر و دارای امکانات برای تحقق خواسته های به حق خود است و قطعنامه اخیر آژانس هم ضد ایرانی و هم سیاسی است و هیچ گونه موضوع فنی ندارد.