جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس در مورد افزایش حقوق بازنشستگان

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی درخصوص جزییات جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت:وزیر تعاون در نشست غیرعلنی تاکید کرد ۷۰ درصد حقوق بگیران بازنشسته که حداقل دریافتی را داشتند به میزان ۵۷ درصد حقوق آنها افزایش یافته است و ۲۶ درصد هم که حقوق ۱۰ میلیونی دریافت می‌کردند، ۱۰ درصد به علاوه ۶۵۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه خواهد شد که در مجموع ۱۷ تا ۲۵ درصد به حقوق این بخش اضافه می‌شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که حقوق بالای ۱۰ میلیون دارند هم به میزان ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. البته تاکید مجلس بر اساس نامه‌ای که کمیسیون اجتماعی به دولت نوشته است، تجدید نظر برای حقوق بازنشسته‌های متوسط بگیر زیر ۱۰ میلیون تومان است. وزیر کار هم در این باره تاکید کرد بر اساس منابع داخلی و رفاهیات، بخشی از این تجدید نظر در حقوق‌ها انجام خواهد شد.

در نشست امروز نمایندگان مجلس درباره مشکل مالی واحدهای تولیدی برای تامین نهاده‌های دامی مواردی را مطرح کردند و در ادامه وزیر جهاد کشاورزی با اشراف کامل به مسائل و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، موارد مختلف را توضیح داد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در این نشست تاکید کرد که خط قرمز وزارتخانه تعطیل نشدن واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن منابع مالی یا نهاده دامی است.

وی ادامه داد: وزیر کشاورزی در این نشست توضیح داد که بازارگاه بزرگ تامین نهاده دامی برای دامداران در نظر گرفته شده است و اجازه داده شده که هر واحد تولیدی ۲ برابر نیاز آن واحد نسبت به تامین نهاده اقدام کند. بر همین اساس هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به این واحدها انجام شده است.

میرتاج الدینی با اشاره به پیشنهاد محمدباقر قالیباف در جریان سخنان وزیر جهاد کشاورزی که مورد قبول هم واقع شد، اظهار کرد: بر اساس این پیشنهاد مقرر شد به جای پرداخت نقدی، هر واحد به صورت اعتباری از بازارگاه نسبت به خرید نهاده اقدام کند و پس از تولید و کسب درآمد تسویه خرید را انجام دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: بر اساس سخنان وزیر جهاد کشاورزی و رییس کل بانک مرکزی برای تامین مالی واحدهای تولیدی اطمینان لازم حاصل شد.

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس در مورد افزایش حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره توضیحات وزیر جهاد کشاورزی برای خرید گندم گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان خرید گندم انجام شده است و  تا نیمه خردادماه هم لازم است ۴۰ هزار میلیارد تومان خرید گندم انجام شود. البته در بودجه ۱۴۰۱ تا سقف ۷۰ هزار میلیارد تومان اجازه خرید گندم به دولت داده شده است.