اسرائیل با استفاده از عادی‌سازی، به سوریه حمله یا در ایران ترور می‌کند

«خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی در جنبش حماس در گفت وگویی با شبکه «الاقصی»، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، الحیه ضمن تأکید بر وحدت ملت سوریه و حاکمیت سرزمینی آن، افزود، رژیم صهیونیستی به سوریه حمله می‌کند زیرا نتوانسته این کشور را با موج عادی‌سازی روابط با تل‌آویو همراه کند. «اشغالگران در مطیع کردن سوریه شکست خورده‌اند».

وی ابراز امیدواری کرد که سوریه با توجه به عمق و جایگاهش، به نقش پیشگام خود در منطقه بازگردد.

الحیه افزود، رژیم صهیونیستی با بهره‌برداری از عادی‌سازی روابط، به ثروت‌های لبنان دست می‌اندازد، فرودگاه دمشق را بمباران می‌کند یا در ایران دست به ترور می‌زند. این مقام حماس افزود، «عادی‌سازی روند یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و تجاوزات اشغالگران را سرعت بخشیده است». «دشمن صهیونیستی نباید متحد یا دوست هیچ کشور اسلامی یا عربی باشد».

وی در ادامه به گسترده‌ترین کمپین عربی-اسلامی برای خدکت به همه امت فراخواندو تصریح کرد: دشمن صهیونیستی نباید دوست و همپیمان هیچ کشور عربی و اسلامی باشد، این رژیم خطری بر منطقه است و امنیت و ثبات آن را تهدید می‌کند.

الحیه سپس بر ادامه مقاومت علیه اشغالگر و تقویت قوای دفاعی و نیز ایستادگی ملت فلسطین تأکید کرد. وی افزود، رژیم صهیونیستی باید مسؤولیت کامل عدم لغو محاصره غزه را بپذیرد؛ غزه یک اهرم برای مسأله فلسطین است و بهای ایستادگی و دفاع از مسجدالاقصی را می‌پردازد.

الحیه در ادامه نسبت خطرات موجود برای قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و گفت، رژیم صهیونیستی دنبال آن است که یک کنیسه در داخل مسجدالاقصی بسازد و تلاش می‌کند که همه مدافعان قدس و مسجدالاقصی را تبعید کند.

وی تأکید کرد، مقاومت سپر ملت فلسطین است و مقاومت است که زمان و چگونگی نبرد را مشخص می‌کند.

الحیه در خصوص مذاکرات سازش هم گفت، راه‌حل سیاسی از هم پاشیده و تشکیلات خودگردان هم این را می‌داند؛ اکنون باید تمام طیف‌های ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر متحد شوند.

وی در ادامه بر کار مشترک میان تمام گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کرد و گفت، این موضوع، موثر بودن خود را نشان داده است.

اسرائیل با استفاده از عادی‌سازی، به سوریه حمله یا در ایران ترور می‌کند

الحیه در واکنش به برخی خبرها مبنی بر برخی محدودیت‌های ترکیه علیه حماس در این کشور گفت، اینها درست نیست و روابط حماس با ترکیه خوب است.