بلوکه کردن اموال ایران از سوی کره جنوبی عین دزدی است

علیرضا سلیمی حیدری در واکنش به گفت‌وگوی مقامات آمریکا و کره جنوبی درباره ایران گفت: تلقی افکار عمومی در ایران از رفتار کره ای ها با ایران این بوده که سئول مستمره آمریکا است و به عنوان کشور مستقل شناخته نمی‌شود.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: جایگاه سیاسی کره جنوبی به شدت تنزل پیدا کرده است و قدرت کره جنوبی در حوزه نقش آفرینی در مسائل منطقه و بین المللی زیر سوال می رود و این نشان می دهد سئول مسیر درستی را طی نکرده است.

وی بیان کرد: کره ای ها در مقابل ایران تعهداتی داشتند که به آن عمل نمی کنند و در بست تابع دستور آمریکایی ها هستند که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست از این رو سئول باید در سیاست های خود تجدید نظر کند تا جایگاه این کشور تنزل پیدا نکند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اقدام کره جنوبی را در زمینه بلوکه کردن اموال ایران را دزدی می دانیم و باید با دزد برخورد مناسبی شود همان طور که با دزدی دریایی برخورد می شود باید با این نوع دزدی ها هم به نحوه مناسب برخورد شود.

بلوکه کردن اموال ایران از سوی کره جنوبی عین دزدی است

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: باید با همان زبانی که با دزدی یونانی ها برخورد شد با کره ای ها رفتار شود تا به خود بیایند و از این حالت خواب آلودگی خارج شوند.