رئیس جمهور: منطقه ما تحمل حضور نیروهای آمریکایی را ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهور شامگاه پنجشنبه در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: توفیقی است که امروز در جمع باشکوه شما عزیزان اصفهان قرار دارم و از همین تریبون به خانواده‌ صبور و شاکر ۲۳ هزار شهید اصفهان، ایثارگران و جانبازان که صبورانه در کنار جانبازشان صیر و استقامات کردند ادای احترام می‌کنم. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان مهد بزرگان فلاسفه، حکما و نامدارانی است که برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات بوده و هستند، افزود: شهید بهشتی، اشرفی اصفهانی، سرداران رشید و سرافراز اسلام افرادی هسنند که نام آن‌ها به‌عنوان مجاهد در ذهن ملت ایران بوده و خواهد بود، سردارانی که حضور، مجاهدت و قدم ‌آن‌ها در ذهن جوانان هست و به‌عنوان الگوهایی که جامعه را دعوت به خدا و حق می‌کنند باقی مانده‌اند. 

رئیسی ادامه داد: حقیقت آن است که نام این بزرگان را خدا رفعت بخشید، همانطور که نام اصحاب عاشورا میان مردم زنده است در صورتی‌که قصد داشتند نامی از امام حسین(ع) باقی نماند اما خدا اراده کرد عاشورا روز آغاز  عاشورائیان باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان قصد داشنند با کشتن بهترین زنان و مردان راه آنان را از بین ببرند اما اراداه خدا این بود افرادی که متصل به ثارالله‌اند، بهای آن‌ها تضمین شده باش، یادآور شد: خداوند می‌خواست با خون امام حسین(ع) و ۲۳ هزار شهید از جامعه جهل‌زدایی کند و امروز شاهدیم بیداری که در منطقه به‌وجود آمده از آثار و برکات خون شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه امروز علیرغم خواست و تهدیدات دشمن، از تمام زمان‌ها قوی‌تریم، بیان کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و مردم متدین در صحنه دست برتر و قویتر را دارد و در مقابل، دشمنان علیرغم تمام هزینه‌ها و فتنه،‌ها از تمام زمان‌ها ضعیف‌تر است. 

  منطقه ما تحمل حضور نیروهای آمریکایی را ندارد

آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه امروز دست برتر در عرصه‌های مختلف با مجاهدان است، تصریح کرد: تا دیروز میزهای مذاکره و سازمان‌های آزادی‌بخش برای فلسطین تصمیم می‌گرفتند اما امروز به برکت خون شهیدان و مقاومت مجاهدان فلسطینی، فلسطین در میدان تعیین تکلیف می‌کنند. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند در منطقه جای پایی پیدا کند اما به برکت خون شهید سلیمانی و شهدای عالیقدرمان اعلام کردیم به هیچ عنوان منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه امروز مؤلفه‌های قدرت و قوت را در کشور داریم، تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌مان ایمان به‌خدا، تدین و دلداگی به حضرت حق است.

رئیسی پیرامون دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران توضیح داد: از دیگر مؤلفه‌های قدرت ما برخورداری از علم، دانش و فناوری، نیروی توانمند مسلح به آخرین دستاوردهای علوم نظامی، داشتن رهبری بصیرت آفرین و با تدبیر است که جامعه اسلامی را هدایت می‌کنند، به موقع هشدار می‌دهند و جامعه خود را موظف به هشدارها وبشارت‌های او می‌داند، همچنین یکی دیگر از مؤلفه‌هایمان ظرفیت‌های بسیاری است که در کشور وجود دارد. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در کنار مؤلفه‌های قدرت‌مان مشکلاتی نیز داریم، یادآور شد: هر کجا به نسخه انقلاب عمل کردیم حوزه موفقیت‌مان بوده اما هر کجا با تردید و شک نگریستند و قصد تحمیل نسخه‌های دیگران را داشتند حوزه ناکامی‌مان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه‌هایی پیشران هستیم، نقاطی است که جوانان برومند انقلابی با روحیه بالا نقش‌آفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: امروز از پارک‌های علمی و فناوری بازدید کردم و اقدامات ارزشمندی را دیدم که به‌دست جوانان رقم خورده است، اقداماتی که با تولید دانش‌بنیان صورت گرفته و در این راستا آنچه که رهبری در شعار سال تاکید کردند نوید دهنده این است که آینده روشنی را پیش رو داریم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در برخی اوقات در زمان لازم، اقدامات مورد نیاز را انجام ندادیم و عقب ماندگی داریم، تصریح کرد: مصداق این موضوع انجام اصلاحات اقتصادی است که نیاز بود زودتر انجام شود، در کشور مردم متدینی داریم و اگر با آن‌ها به‌صورت شفاف صحبت شود بهترین همکاری را خواهند داشت.

رئیس‌جمهور در تشریح اصلاح نظام اقتصادی توضیح داد: در مسیر اصلاحات اقتصادی قطع کردن دست دلالان، بازکردن مسیر برای فعالان اقتصادی ، میدان دادن به جوانان، باز کردن دست بخش خصوصی، انضباط مالی در دولت، اداره کم هزینه و پر بهره کشور، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی،افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی کشور و... همگی ضرورت است و نیاز بود زودتر صورت بگیرد. 

وی افزود: با عنایت خداوند و کمک مردم ضرورت‌هایی که بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست را در زمینه اصلاحات اقتصادی دنبال خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه از مشکلات مردم با خبرم و افتخارم این است که درون مردمم و از مشکلات عزیزان‌مان رنج می‌برم، تصریح کرد: اقدامات دولت، صبر و همکاری شما مردم، پیگیری مجدانه مسؤولان دست اندرکار، حضور فعالان اقتصادی و دلسوزان شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد. 

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه ملت ایران در تمام عرصه‌ها طرفدار «ما می‌توانیم» هستند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی شبهه‌ای مطرح کنند و بگویند مگر ممکن است، اما باید بدانیم این صحبت‌ها را به امثال شهید سلیمانی نیز می‌گفتند اما شهید سلیمانی و مکتب و فرهنگ او ثابت کرد «ما میتوانیم» و از همین‌جا به تمام کسانی که در دل آن ها شک وجود دارد با تکیه یر مکتب شهید سلمانی می‌گویم «ما می‌توانیم». 

وی خطاب به جوانان حاضر در این جلسه گفت: اگر اعتقاد نداشتم این صحبت را نمی‌گفتم اما اعتقاد و باورم این است که با ظرفیت، نیروی کارآمد، ذخایر مادی، معنوی و...  که در کشورداریم آینده را روشن و امیدوارکننده می‌بینم. 

رئیسی تصریح کرد: هر شخصی که با قلم، قدم، اقدام، فعل و ترک فعل مردم را ناامید و مایوس کند، بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده اما اگر شخصی با تمام حرکات و سکنات خود، مردم را به آینده کشور امیدوار کند بداند یا نداند در جهت جمهوری اسلامی گام بر می‌دارد. 

رئیس‌جمهور در پایان یادآور شد: به حضور شما مردم می‌بالیم و امیدوارم خدا توفیقی دهد تا حافظ ثمره خون شهدا باشیم و در این مسیر وظیفه خود را به‌عنوان سرباز ولایت در میدان انجام دهیم.