ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است

حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری در خطبه های امروز (27 خرداد) نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از مصادیق ویژه تقوا در آیه کریمه 6 سوره مبارک حجرات آمده است. دعوت خدای متعال از مومنان که با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند و تامل داشته باشند.

یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است. همیشه این حالت تبین پیش برنده و حفظ کننده است، اما برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ماست و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می شود و زیست بشر معاصر تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

وی افزود: انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود و از منافع این محیط اطلاعاتی نو و خبررسانی های نو استفاده کند.

ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است

حاج علی اکبری ادامه داد: زودباروری و ظاهربینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این ها زمنیه های خاطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می دهد و هم فرد مومن را گرفتار آسیب های زیادی می کند.

وی افزود: گاهی در برابر فراوانی های خبر، و فیلم و عکس و همچنین دلباختگی لحظه ای در برابر پیام ها باعث می شود افراد ساده انگار و ساده بین، پل اطلاعاتی برای نقل و اشاعه آن چه که دشمنان می خواهند، می شود.