ایران آماده کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، با تسلیت وقوع زلزله در افغانستان ، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

 

وی افزود: پیرو وعده رییس‌جمهور که در سفر به شهرستان‌های استان تهران مبنی بر تشکیل فرمانداری ویژه در شهرستان ورامین داده بودند، موضوع با پیشنهاد وزیر کشور در جلسه امروز هیئت دولت به تصویب رسید و وزارت کشور مکلف شد فرمانداری ورامین را به فرمانداری ویژه ارتقاء بدهد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: گزارش وزیر جهاد درباره میزان خرید گندم از کشاورزان نیز ارائه  شد، بیش از 3.5 میلیون تن گندم خریداری شده است و برای اینکه با حادثه تلخ کشتن جوجه‌های یک‌روزه مواجه نشویم، 6/5 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه بین روستاییان رایگان توزیع شده است و وزارت جهاد در حال پیگیری مراحل واکسیناسیون این قطعات است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: هم‌چنین آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات واحد‌های مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌قیمت تصویب شد و ایرادات قبلی آن نیز برطرف شد.

ایران آماده کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی است

وی تصریح کرد: ضمناً مجوز واردات کالاهای اساسی که پیش از این از سوی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران صادر شده بود، برای یک سال دیگر تمدید شد.

ادامه دارد... .