وزیر امور خارجه شنبه به دمشق می‌رود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر حسین امیرعبداللهیان به دمشق خبر داد و افزود:در ادامه سفر منطقه‌ای به ترکیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان فردا شنبه ۱۱ تیر ماه به دمشق می‌رود. 

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی این سمت است.

کنعانی هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد.

 این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد. سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق فروردین سالجاری انجام شد.  او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خاجه و در کمتر از یک ماه و نیم به دمشق سفر و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وزیر امور خارجه شنبه به دمشق می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ مهر ماه در دمشق از سفر فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوم فروردین هم برای سومین بار به سوریه رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.