سفر یائیر لاپید به فرانسه برای بحث درباره توافق هسته‌ای ایران

« یائیر لاپید » نخست‌ وزیر جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد فردا (سه‌شنبه) به فرانسه سفر کرده و با «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور این کشور درباره توافق هسته‌ای ایران بحث کند.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، لاپید قصد دارد در سخنان خود نگرانی رژیم اشغالگر را درباره «از سرگیری احتمالی توافق هسته‌ای ایران و حذف تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا» اعلام کند.

این نشریه صهیونیستی در ادامه نوشت: «لاپید و مکرون از روابط عالی برخوردارند و نخست‌ وزیر اسرائیل رئیس‌ جمهور فرانسه را در میان رهبران اروپایی نزدیک‌ترین فرد به خود می‌داند.»

دفتر لاپید تاکنون این سفر را تایید نکرده است. این اولین سفر خارجی او از زمان انتصاب او به نخست‌وزیری در هفته گذشته خواهد بود.

این در حالی است که به تازگی یائیر لاپید در نخستین سخنرانی خود پس از انتخاب به این سِمت بر مقابله با ایران تأکید کرد و گفت: «مقابله با تهدیدات ایران اولویت ما به حساب می‌آید.»

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در سخنانی مدعی شد این رژیم آماده دفاع از زیرساخت‌های خود در برابر هر تهدیدی است.

سفر یائیر لاپید به فرانسه برای بحث درباره توافق هسته‌ای ایران

نفتالی بنت و یائیر لاپید در ژوئن ۲۰۲۱ ائتلافی تشکیل دادند تا به ۱۲ سال نخست‌ وزیری پیوسته «بنیامین نتانیاهو» پایان دهند.

این ائتلاف از احزاب راستگرا، میانه‌رو، چپگرا و برای نخستین‌بار یک تشکل عرب تشکیل شد. اما در هفته‌های اخیر شکست‌های متعددی متحمل و بیشتر متزلزل شد تا این‌که ششم ژوئن مخالفان با جمع‌آوری اکثریت آرا، پیش‌نویس قانون انحلال کنست را تصویب کردند.