مقاومت برخی از بانکها در زمینه ارایه تسهیلات فرزندآوری/مجازات در انتظار مستنکفین از قانون

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود پیرو اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد: خوشبختانه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آرام آرام در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است.

وی ادامه داد: به واقع برخی از دستگاه ها در حوزه اجرای قانون فوق موفق عمل کرده و متاسفانه برخی هم در این بخش ناموفق بوده اند و هنوز نتوانستند خودشان را با قانون فوق هماهنگ کنند.

راستینه تاکید کرد :نظارت کمیسیون فرهنگی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است. همچنین ما اخیرا جلسه ای را درباره تکلیف دستگاه ها در زمینه ساخت و ساز مسکن و خوابگاه متاهلین دانشجویی برگزار کردیم که مسیولینی از وزارت علوم و بهداشت و درمان در این جلسه حضور یافته و گزارشی را در این بخش ارایه کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی بیان کرد: همچنین اخیرا موضوع اجرای مواد ۵۳ و ۵۶ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده درباره بازنگری در دستورالعمل های بهداشت و سلامت «مادر و جنین» در کمیسیون فرهنگی بررسی شد.

وی ادامه داد: با این حال تقریبا صداوسیما در این حوزه به عنوان دستگاه پیش رو ، فعالیت های خوبی را مدنظر قرار داده است .

راستینه با اشاره به عملکرد بانک‌ها در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: بانکها در زمینه ارایه تسهیلات فرزندآوری تقریبا وارد عمل شده اند .البته برخی از بانکها موفق عمل کرده و برخی از بانکها همچنان در زمینه ارایه تسهیلات فرزندآوری مقاومت می کنند.

مقاومت برخی از بانکها در زمینه ارایه تسهیلات فرزندآوری/مجازات در انتظار مستنکفین از قانون

راستینه بیان کرد : براساس مواد قانونی، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مستنکفین از اجرای قانون به مجازات های سنگین دچار خواهند شد .  هییت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در این بخش انتظار دارد دستگاه ها به وظایف قانونی خودشان عمل کنند لذا کوتاهی در انجام وظایفشان آنهم براساس تصریح قانون، مجازات های را به همراه خواهد داشت.