نظارت بر توزیع و تولید محصولات غذایی چه شد؟

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی و نظارت دستگاه ها و وزراتخانه ها در این بخش گفت: مجلس پیرو طرح امنیت غذایی اختیاراتی را از وزارت صمت گرفت و به وزارت جهاد کشاورزی داد.

وی تاکید کرد: پیرو این اختیارات تلاش شد تا هم تولید و هم توزیع محصولات کشاورزی و اقلام اساسی مردم برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در راستای این مهم باید ابزارهایی مدنظر قرار می گرفت که فعلا در این بخش ابزاری مشاهده نمی شود. حتی نیرو و نفر هم در این بخش مدنظر قرار نگرفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:متاسفانه سردرگمی که در حال حاضر مشاهده می شود از این است که نظارتی در این بخش انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه قرار بود نظارت بر توزیع و تولید محصولات غذایی پیرو این تفویض این اختیارات مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: همچنین مقرر بود در این بخش سامانه هایی مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: این عدم نظارت ها باعث شده تا قیمت ها نه شهر به شهر که کوچه به کوچه  افزایش پیدا کند.

مولوی بیان کرد: دولت اگر به عنوان یک اولویت بین سه وزراتخانه اقتصاد،صمت و جهاد کشاورزی نتوانند منسجم کار کنند مردم اسیب های فراوانی را در این بخش متحمل خواهند شد.

نظارت بر توزیع و تولید محصولات غذایی چه شد؟

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت صمت و جهادکشاورزی باید قیمت کالاهای اساسی و توزیع آنها را در کشور مناسب و به نوعی بالانس کنند تا ما دیگر شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی به دفعات نباشیم.

حمیدرضا پیرهادی