مقام آمریکایی: ایرانی‌ها دارای ظرفیت تولید پهپاد‌های داخلی هستند

نشریه هاآرتص با اشاره به خبر سی ان ان در خصوص بازدید هیئت روسیه از پهپادهای ایرانی در پایگاه هوایی کاشان، به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی از ظرفیت تولید پهپاد در ایران سخن گفت.

این مقام آمریکایی که هاآرتص از آن نامی نبرده، با اشاره به برنامه پهپادی ایران از یکسو و تلاش امریکا برای استفاده از سفر بایدن به منظور تقویت بلوک منطقه‌ای خود علیه اوکراین از سوی دیگر، گفت برنامه پهپادی ایران، دلیل دیگری برای چنین اتحاد دفاعی منطقه‌ای است.

وی گفت: آن‌ها [ایرانی ها]دارای ظرفیت تولید داخلی پهپاد و نیز دکترین عملیاتی [در این زمینه]هستند و این مفهوم برای رشد، پیشرفت و اصلاح ادامه می‌یابد. شما می‌بینید که آن‌ها بیشتر و بیشتر از پهپاد‌ها در محیط دریایی استفاده می‌کنند.

پیشتر سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد یک هیئت روسی برای بررسی پهپاد‌های ایرانی دو بار به پایگاه هوایی کاشان رفته است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای که گفته می‌شود منحصراً در اختیار شبکه سی ان ان قرار گرفته، مدعی شد ماه گذشته یک هیئت روسی حداقل دو بار از یک پایگاه هوایی در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

مقام آمریکایی: ایرانی‌ها دارای ظرفیت تولید پهپاد‌های داخلی هستند