افکار نیوز - بی. آر. تی ولیعصر۴۰۰هزار مسافر را در روز جابه جا می کند

هم زمان با تکمیل امکانات و تجهیزات مسیر و ایستگاه های خط تندروی اتوبوسرانی در بزرگراه شهید چمران و افزایش تعداد اتوبوس های این مسیر، استقبال شهروندان از خط ۴ بی. آر. تی روز به روز بیشتر می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این نکته که پس از امتداد خط ۷ بی. آر. تی از چهار راه پارک وی به میدان تجریش تعداد مسافران این خط از مرز ۴۰۰ هزار نفر در روز عبور کرده، گفت: تعداد مسافران خط ۴ بی. آر. تی نیز از اول مهر روزانه به ۲۰۰هزار نفر می رسد.

به گزارش افکار، ‌ مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در مجموع ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین در مسیر بزرگراه شهید چمران به کار گرفته شده و در حال حاضر روزانه بالغ بر ۵۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند، در صورتی که استقبال از خط ۴ بی. آر. تی روز به روز در حال افزایش است که متناسب با اقبال عمومی، تعداد اتوبوس های این خط نیز افزایش پیدا می کند.

بر اساس این گزارش رابط عمومی شهرداری اعلام کرد، در هفته های نخست آغاز به کار خط ۷ بی. آر. تی در خیابان ولی عصر(عج) در سال گذشته و نیز در روزهای نخست شروع به کار خط ۴ بی. آر. تی در بزرگراه شهید چمران تصور اولیه بر این بود که شهروندان ساکن در شمال شهر از این خطوط استفاده نمی کنند، در صورتی که خط ۷ بعد از گذشت حدود یک سال و خط ۴ نیز تنها پس از گذشت یک هفته از بهره برداری مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران، بهره برداری از خط ۷ بی. آر. تی در خیابان تاریخی و سر سبز ولی عصر(عج) و راه اندازی خط ۴ بی. آر. تی در بزرگراه زیبا و مفرح شهید چمران و فراهم آمدن امکان جابه جایی آسان، ارزان و ایمن در این دو خط و سرعت و سهولت استفاده از این خطوط، شهروندان شمال تهران را اتوبوس سوار کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد و گسترش خطوط اتوبوس های تندرو را به عنوان یکی از مصادیق عدالت اجتماعی در آستانه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها دانست و گفت: خطوط تندرو در واقع فرصتی در جهت حفظ حقوق شهروندان، حفظ محیط زیست شهری و حفظ سرمایه های مادی و معنوی جامعه از جمله مصرف سوخت و صرف وقت است.

تشکری هاشمی با اشاره به این که با توجه به اضافه شدن یک خط عبوری به بزرگراه شهید چمران با تعریض این بزرگراه، ایجاد یک خط تندرو عملا سهمی از خطوط عبوری خودروهای شخصی در بزرگراه مذکور را کاهش نداده، افزود: این در حالی است که یک اتوبوس با ظرفیت کامل، ۴۰ برابر یک خودروی شخصی تک سرنشین مسافر جا به جا می کند.

گفتنی است شبکه اتوبوس های تندروی تهران شامل ۱۰ خط است که تا امروز ۵ خط آن به بهره برداری رسیده و احداث۵ خط دیگر نیز در دستور کار مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل قرار دارد که به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.

/ ب +